طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب .

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

به نرم افزار CRM نياز داريد؟ ابتدا بايد اين نكات را در نظر بگيريد

به نرم افزار CRM نياز داريد؟ ابتدا بايد اين نكات را در نظر بگيريد

مديريت ارتباط با مشتري و نرم افزار CRM دو چيز متفاوتند.

مديريت ارتباط با مشتري كاري است كه شما انجام مي‌دهيد: چگونه با مشتريان خود كار مي‌كنيد، به آن‌ها خدمت‌رساني مي‌كنيد، و آن‌ها را پشتيباني مي‌كنيد. در حقيقت، يك استراتژي براي ايجاد ارتباط با خريداران فعلي و بالقوه‌ي شما و درك نيازهاي آن‌ها است تا بتوانيد به آن‌ها كمك كنيد كه با استفاده از محصول شما موفق شوند.

به نظر وقت‌گير است؟ اين‌طور به آن نگاه كنيد: تجربه‌ي مشتري اساسي‌ترين عنصر در استراتژي رشد شما و راه درست اداره‌ي يك كسب‌وكار است. هيچ شركتي، چه بزرگ و چه كوچك، ديگر نمي‌تواند آن را ناديده بگيرد. همچنان كه Forrester در مطلب خود درباره‌ي روند حركت CRM گزارش كرده است كه «شركت‌ها در سال ۲۰۱۷ دارند هر چه بيشتر از ارزش اقتصادي مديريت ارتباط با مشتريان آگاه مي‌شوند».

 

 

 

 اگر قصد خريد CRM را داريد به نكاتي درمورد خريد CRM كه در ادامه‌ي متن آورده شده توجه كنيد.

 

شروع كار CRM

اينجا است كه نرم افزار CRM وارد قضيه مي‌شود. نرم‌افزارهاي CRM، مديريت ارتباط و مخاطب را در مقياس بالا از طريق جمع‌آوري داده، بخش‌بندي، خودكارسازي، و تحليل ميسر مي‌كنند. Infusionsoft خيلي مفيد و مختصر مي‌گويد كه «كاركرد اصلي CRM، مديريت مخاطب است و به شما قدرت ردگيري و بخش‌بندي حجم خيلي زيادي از متغيرهاي مخاطبان را مي‌دهد».

بر طبق Harvard Business Review، نرم افزار CRM «اگر به درستي استفاده شود، به شركت‌ها اجازه مي‌دهد تا در جمع‌آوري داده‌هاي مشتريان چابك باشند، ارزشمندترين مشتريان را به مرور زمان شناسايي كنند، و وفاداري مشتري را با ارائه‌ي خدمات و محصولات سفارشي افزايش دهند».

عبارت «اگر به درستي استفاده شود» در اينجا خيلي مهم است. اينجا است كه كش‌مكش اصلي آغاز مي­شود.

مشكلي كه با استراتژي و نرم افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اين كه صنعت نرم‌افزار به كسب‌وكارها فشار مي‌آورد تا ابزارهايي را براي حل مشكلات ساختگي بپذيرند؛ مشكلاتي كه مي‌خواهند صاحبان كسب‌وكار آن‌ها را باور كنند. دوم اين­كه در نتيجه‌ي مشكل اول، خيلي از كسب‌وكارها استراتژي ارتباط با مشتري خود را با نرم‌افزارها شروع مي‌كنند، نه با مشتريانشان، پس استراتژي آن‌ها حول يك سري شيء درون نرم‌افزار شكل مي‌گيرد، نه حول آن انسان‌هايي كه سعي در خدمت‌رساني به آن‌ها را دارند.

 

موفقيت شما بايد بر اساس موفق كردن مشتريانتان باشد.

پس اصلاً عجيب نيست كه حتي در سال ۲۰۰۲، Gartner گزارش كرده است كه ۵۵ درصد كل پروژه‌هاي CRM نتيجه‌اي در بر ندارند و اين كه بيشتر افراد فقط برداشت نرم‌افزاري از CRM دارند.

مو مك‌كيبين (Mo McKibbin) از بخش Customer Success سايت Help Scout،بر اهميت رويكرد مقدم دانستن مشتريان بر ابزار تأكيد مي‌كند:

«يك CRM موفق، هم براي كسب‌وكار و هم براي مشتريان سودمند است.اما خيلي اوقات، از خودكارسازي فقط براي كاهش زمان و هزينه‌ها استفاده مي‌شود، كه در آخر هم پاي مشتري تمام مي‌شود. شما بايد اول با استراتژي تجربه‌ي مشتري شروع كنيد و بعد از آن ببينيد كه براي پشتيباني از آن به چه ابزارهايي نياز داريد».

حقيقت آن است كه موفقيت در ابتداي امر، خيلي آسان‌تر است و براي همه‌ي شركت‌هاي كوچك و بزرگ، قابل دستيابي است. اول بايد مشتريانتان را حمايت كنيد و با آن‌ها ارتباط شكل دهيد. سؤالاتشان را پاسخ دهيد و در موقع نياز در دسترس باشيد. از آن‌ها سؤال بپرسيد، پرسونا بسازيد، آزمايش كنيد و خطي مشي اهميت به موفقيت مشتري را در شركت خود شكل دهيد. وقتي به اين مقاصد دست يافتيد، حالا ديگر براي فكر كردن به نرم‌افزار CRM آماده هستيد؛ چرا كه اكنون مي‌دانيد واقعاً چه چيزي نياز داريد و در نتيجه سرمايه‌گذاري شما به سرعتROI به همراه خواهد داشت.

 

نرم‌افزار CRM واقعاً چيست؟

فرض كنيم كه شما كسب‌وكاري راه انداخته‌ايد، محصول خود را به بازار رسانده‌ايد و روياي خود را محقق كرده‌ايد. حالا همه چيز به مشتريان شما برمي‌گردد. چطور مي‌خواهيد سؤالات آن‌ها را مديريت كنيد؟ حواستان باشد كه هيچ سؤالي از قلم نيفتد، سؤالات و مشكلات متداول را مد نظر داشته باشيد تا بتوانيد تصميمات پيشگيرانه بگيريد، كيفيت بالاي خدمات خود را حفظ كنيد و از سردرگمي در ميان تيم خود (اگر داريد) جلوگيري كنيد.

برنت ليري (Brent Leary) مي‌گويد: «در دنياي امروز، بايد از همان ابتدا فرآيندي براي درگير كردن مشتري داشته باشيد. اگر شروع كرديد به وبلاگ‌نويسي و كسي از نوشته‌هاي شما خوشش آمد و دوست داشت كه ارتباط بيشتري داشته باشد، لازم است كه شما فرآيندي براي درگير كردن او داشته باشيد تا به شما كمك كند كه به سرعت و به طور مؤثري پاسخ او را بدهيد تا شتاب حركت خود را از دست ندهيد».

خبر خوش اين است كه در ابتدا نيازي به نرم‌افزارهاي گران نداريد. همان‌طوري كه قبلاً هم گفته‌ايم، استفاده از ابزارهاي رايگان يا ارزان به شما اجازه مي‌دهد تا سرمايه‌گذاري‌هاي پرهزينه را در وقت خودش انجام دهيد.

وقتي در حال طراحي استراتژي رشد و تجربه‌ي مشتري خود هستيد،ابزارهاي پشتيباني نظير پست الكترونيكي يا نرم‌افزارهاي پشتيباني (Help Desk) انتخاب‌هاي خوبي براي پشتيباني موقت مشتريان هستند. اين ابزارها به شما كمك مي‌كنند تا بدون نياز به سرمايه‌گذاري‌هاي پرخرج، شروع به تشكيل ارتباط با مشتريان خود كنيد. به علاوه، ليري مي‌گويد كه اين ابزارها شما را از خطرات روش‌هاي منسوخ CRM نيز حفظ مي‌كنند:

«بي‌نظمي ناشي از استفاده‌ي نادرست از مدارك كاغذي را در نظر بگيريد. اگر فرآيند فروش شما در نتيجه‌ي استفاده از آن‌ها به مشكل بخورد، چه مي‌شود؟ انتخاب مدارك كاغذي براي انجام موقتي CRM، اتفاقاً ممكن است باعث از دست رفتن مشتريان شود – و بدتر اين‌كه احتمالاً هيچ وقت متوجه اين قضيه نخواهيد شد».

 

پس از اطمينان از آمادگي، خريد كنيد.

اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سؤال‌ها را مي‌پرسيد، متوجه مي‌شويد كه مي‌توانيد به فكر يك نرم افزار CRM باشيد:

  • آخرين سفارش شما چه بوده است؟
  • آيا با فرد ديگري از اين شركت صحبت كرده‌ايد؟
  • شماره تلفن شما چيست؟
  • در چه طرحي (plan) قرار داريد؟
  • چه مدت است كه مشتري ما هستيد؟

وقتي كه اين سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحله‌اي رسيده‌ايد كه نيازهاي مشتريان خود را پيش‌بيني مي‌كنيد و مي‌توانيد اقدامات پيشگيرانه انجام دهيد. آن وقت است كه مي‌فهميد براي توسعه‌ي نحوه‌ي مديريت مشتريانتان آماده‌ايد و نرم افزار CRM به يك فكر ارزشمند تبديل مي‌شود.

 

هر چقدر بهتر مشتريان خود را درك كنيد، بهتر ميتوانيد پاسخگوي نيازهاي آنها باشيد.

خبر خوش اين است كهنرم افزار CRM را مي‌توان بر روي ابزارهاي كنوني، مانند سرويس پست الكترونيكي يا نرم‌افزار پشتيباني (چه توليد خود شركت و چه محصول آماده) قرار داد كه موجب ساده‌تر و كم‌هزينه‌تر شدن اين تغيير مي‌شود.

براي CRM آماده هستيد – الآن چه كار بايد بكنيد؟

با اين همه انتخاب و شاخ و برگي كه نرم افزار CRM دارد، ممكن است كه خيلي راحت سردرگم شويد. بهترين راه اين است كه اهداف خود را از همان ابتدا مشخص كنيد.

 

۱- اهداف كسب‌وكارتان را مشخص كنيد.

با سه مورد اطلاعات سطح بالا شروع كنيد:

  • اهداف درآمدي: امسال مي‌خواهيد چقدر پول در بياوريد؟
  • الآن چند نفر مشتري داريد؟
  • چه منابعي داريد (بودجه و كارمند)؟

اما قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، كمي بيشتر فكر كنيد و موارد زير را هم در نظر بگيريد:

  • هزينه‌ي پشتيباني از هر كاربر جديد
  • هزينه‌ي ورود هر كاربر جديد
  • ارزش طول عمر (LTV) هر كاربر جديد
  • انتظار چه مقدار رويگرداني را مي‌توان داشت

استفاده از اين محاسبات مي‌تواند به شما كمك كند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسان‌ها تعيين كنيد، نه اعداد و ارقام  و اين كار روش‌هاي مشتري-مداري را ترويج مي‌دهد كه مطابق با تعريف شما از موفقيت مشتري هستند.

همچنان كه چارلي براون (Charlie Brown) در Harvard Business Review مي‌نويسد كه «معيارهايي پيدا كنيد كه وضعيت سلامت ارتباط را اندازه مي‌گيرند، نه فقط مقدار فروش را».

اين قواعد، در نهايت شما را قادر مي‌كند تا مشوق‌هايي را براي جذب مشترياني ايجاد كنيد كه از محصول شما ارزش حقيقي دريافت مي‌كنند. اين دستورات، كل شركت شما را وادار مي‌كند تا دوباره از اساس، به ارتباط بين فروش و پشتيباني فكر كند و از اين دو براي تمركز فعاليت‌ها بر خدمت‌رساني به مشتري استفاده كند.

 

۲- مديريت ارتباط با مشتري را در سطح شركت خود تعريف كنيد.

مهم نيست شركت شما از چند نفر تشكيل شده، يك، پنج، ۱۰، يا بيشتر از ۵۰ نفر، به هر حال شما بايد بدانيد كه موفقيت براي مشتري شما چطور به دست مي‌آيد. چه خدمتي ارائه مي‌كنيد؟ رويكرد شما به فروش چيست؟

كيت لگت (Kate Leggett) به Forrester مي‌گويد:

«شركت‌هايي كه تفكر رو به جلو دارند بر روي موفقيت مشتري سرمايه‌گذاري مي‌كنند، به اين صورت كه يك استراتژي مشخص را براي موفقيت مشتري و معيارهاي سطح بالايي براي موفقيت تعريف مي‌كنند و علاوه بر آن، تيم‌هايي در زمينه‌ي موفقيت مشتري تشكيل مي‌دهند كه معيارهايي كاملاً مشخص براي حفظ مشتري و اهداف درآمدي براي حساب‌هاي تحت مديريت خود دارند. آن‌ها از داده‌هاي CRM به همراه داده‌هاي مالي و مصرف محصول استفاده مي‌كنند تا ميزان سلامتي يك مشتري را سنجيده و در صورت مشاهده‌ي علائم خطر، وارد عمل شوند.»

 

براي مطالعه ادامه متن به خريد crm  در بلاگ پارميسافت  مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۵:۴۸ توسط:arg موضوع:

ويژگي‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰

ويژگي‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰ (Hello Gutenberg)

از ۶ دسامبر ۲۰۱۸، وردپرس ۵٫۰ بِبو بيرون آمده است! و ويژگي‌هاي جديد وردپرس در اين نسخه را مي‌توانيد بررسي كنيد.اگر تمام به‌روزرساني‌هاي امسال را ناديده گرفته‌ايد، زمان آن است كه به اين مورد توجه كنيد چرا كه بزرگ‌ترين به‌روز رساني سال ۲۰۱۸ است. وردپرس به طور كامل نحوه استفاده كاربران و توسعه‌دهندگان از CMS را با تدوين‌گر جديد گوتنبرگ وردپرس اصلاح كرده است. حال همه چيز به بلاك‌ها مربوط مي‌شود. همچنين يك تم جديد ۲۰۱۹ داريم كه به طور پيش‌فرض بر نصب‌هاي جديد وجود دارد.

مانند هر نسخه جديدي از وردپرس، آزمايش‌كردن را پيشنهاد مي‌كنيم. شايد اين موضوع تكراري به نظر برسد اما از آن‌جايي كه اين نسخه بر همه چيز از تدوين‌گر گرفته تا افزونه‌هاي ثالث و حتي تم تاثير مي‌گذارد، تست كردن اختياري نيست! اگر شما تست نكنيد، همه چيز ممكن است به سادگي خراب شود. اين نسخه‌اي است كه در آن نبايد تنها دكمه «به‌روز رساني» را بزنيد.

با گفتن اين نكات، حال به سراغ چيزهاي جديد در نسخه وردپرس ۵٫۰ مي‌رويم.

وردپرس ۵٫۰ همه چيز را تغيير مي‌دهد (ويژگي‌هاي جديد وردپرس)

ما همراه با وردپرس ۸٫۴ (Evans)، توده‌اي از بهبودها و ويجت‌هاي جديد را در كنارپيشرفت مفيدي در خصوص نحوه كار لينك‌ها در تدوين‌گر بصري داشتيم.

در وردپرس ۹٫۴ (Tipton)، قدم مشخصي به سمت راهي كاربرمحورتر براي سفارشي‌سازي و مديريت وبسايت‌ها به همراه بهبودي عالي در سفارشي‌ساز، كاركردهاي جديد هيجان‌انگيز و تدوين‌گر قدرتمند متن براي تدوين كدها ديده مي‌شد.

غالب به‌روز رساني‌هاي قبلي جزئي بوده و براي بسيار از ما، تاثير آن‌چناني نداشته است. وردپرس ۵٫۰ متفاوت است.

 

به جاي افزودن پيشرفت‌هاي جزئي در جاهاي مختلف، اين نسخه كاملا بر دو مورد زير متمركز است:

۱-تدوين‌گر جديد وردپرس به نام گوتنبرگ

۲-تم وردپرس ۲۰۱۹

 

به جز اين موارد، تغييرات جزئي و رفع باگ‌ها به صورت مورد به موردي بررسي شده و در واقع نكته اصلي گوتنبرگ وردپرس است.

با اين‌كه در ابتدا به نظر مي‌رسد اين تغييرات عمده نيستند، اما اين اصلا صحيح نيست. تلاش اين بوده كه گوتنبرگ به عنوان يك CMS، وردپرس را در محلي براي ساخت وبسايت، به سمت جلو پيش ببرد. در واقع تيم وردپرس در تلاش است تا از چرخه قديمي انتشار نسخه‌ها كه تنها به‌روزرساني‌هاي جزئي در آن صورت مي‌گرفت فاصله بگيرد و جايي برود كه ما در يك آن تغييرات زيادي را ببينيم. اما آن‌ها همچنين اعلام كرده‌اند كه برنامه دارند تا حالا كه وردپرس ۵٫۰ منتشر شده، ماهي دو بار يك نسخه جزئي جديد از وردپرس ارائه دهند. مي‌توانيد برنامه آن‌ها را در مرحله دوم گوتنبرگ مشاهده كنيد.

 

گوتنبرگ دقيقا چيست؟

كتاب راهنماي گوتنبرگ به خوبي كار آن را به طور خلاصه شرح مي‌دهد:

«گوتنبرگ به عنوان تغيير حالتي از تدوين‌گر وردپرس آغاز شد و رابط‌كاربري جديدي براي اضافه كردن، تدوين و كنترل محتوا داشت. گوتنبرگ به دنبال آن است كه ايجاد طراحي‌‌هاي محتواي غني و انعطاف‌پذير را بر اساس يك رابط‌كاربري بلاك محور آسان كند. انواع اجزا صفحه به عنوان بلاك‌هاي مدولار نمايش داده مي‌شوند يعني از طريق يك فهرست بلاك يكپارچه قابل دسترسي هستند، مي‌توان آن‌ها را در هر نقطه صفحه قرار داد و به طور مستقيم جهت ايجاد نمايش موردنظر كاربر، تدوين كرد.

گوتنبرگ يك مدرن‌سازي اساسي و تغيير شكلي از نحوه عملكرد تجربه وردپرس است و موقعيت‌هاي جديدي هم براي توسعه‌دهندگان و هم براي كاربران ايجاد مي‌كند. گوتنبرگ چارچوب‌ها، الگوهاي تعاملي، كاركرد و تجربه‌كاربري جديدي براي وردپرس معرفي مي‌كند.»

به عبارت ديگر، در وردپرس ۵٫۰، ديگر تدوين‌گر كلاسيك وردپرس يا تدوين‌گر متني را كه در دهه اخير به استفاده از آن عادت كرده‌ بوديد، نخواهيد داشت. از اين به بعد شكل آن مانند زير خواهد بود:

 

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

در واقع ممكن است تا به حال فراخواني در اين خصوص در داشبورد وردپرس خود ديده باشيد. اين در نسخه جزئي۸٫۹٫۴ به ويژگي‌هاي جديد وردپرس اضافه شد تا راهي باشد براي پيش‌آگاهي به كاربران كه اين اتفاق خواهد افتاد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

گوتنبرگ تنها تدوين‌گر و تدوين‌گر پيش‌فرض در نصب‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰ است. نگران نباشيد، مي‌توانيد افزونه كلاسيك تدوين‌گر را نصب كنيد. اين به شما امكان ادامه استفاده از آن را در كنار تدوين‌گر جديد گوتنبرگ خواهد داد.

اما يك هشدار منطقي از طرف تيم وردپرس اعلام شده كه در آن گفته شده افزونه تدوين‌گر كلاسيك تنها تا تاريخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به طور رسمي تحت پشتيباني خواهد بود. پس ما به شدت پيشنهاد مي‌كنيم كه زودتر به سمت گوتنبرگ و وردپرس ۵٫۰ برويد.

چرا اين اتفاق رخ خواهد داد؟ دلايلي وجود دارند.

 

۱-وردپرس بايد رقابت كند

دليل اول اين است كه با وجود اين كه نسخه خود هاست شده وردپرس، اتوماتيك، منبع باز است، تيم پشت صحنه wordpress.com همچنان يك كسب‌وكار است و بايد با ديگر وبسايت‌هايي كه راه‌كار مي‌سازند مانند Wix و Squarespace رقابت كند. اگر نگاهي به سهم بازار وردپرس داشته باشيد، رشد سالانه آن از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ حدود ۳/۱۷ درصد است. در حالي كه اين عدد عالي به نظر مي‌رسد بايد نگاهي به ديگر رقبا بيندازيم. Squarespace 180 درصد و Wix 233 درصد رشد داشته‌اند.

در حالي كه پروژه منبع‌باز و كسب‌وكار به طور تكنيكي جدا هستند، در كنار هم ديگر حركت مي‌كنند. به عبارت ديگر، وردپرس بايد خود را به بقيه برساند! فكر مي‌كنيد چرا تمام افزونه‌هاي تجملي صفحه‌ساز با اين نرخ‌هاي باورنكردني رشد كرده‌اند؟ زيرا افراد به راه‌هايي ساده‌تر براي ساخت وبسايت‌ها و نوشتن محتوا نياز دارند. اگر تنها به دنبال يك وبلاگ باشيد، صادقانه بايد گفت كه حتي پلت‌فرم‌هاي انتشاركننده ديگر مانند Medium و Ghost تجربه نوشتاري بهتري دارند.

اين لزوما مسئله بدي نيست، با اين وجود رقابت چيزي است كه محصول و جامعه را با سرعت بيشتري به سمت جلو مي‌راند.

 

 

۲-نياز به نوشتار مجدد

نكته دوم اين كه گوتنبرگ بر React ساخته شده است. يك چارچوب محبوب در جاوااسكريپت كه توسط شركت‌هايي مانند فيسبوك و اينستاگرام استفاده شده و نگهداري مي‌شود. در كنار اين موضوع، گوتنبرگ از فناوري‌هاي جديدي مانند REST API، ESnext + JSX، WebPack و … استفاده مي‌كند. رياض بنگوئلا مقاله‌اي عالي در خصوص نحوه تغيير توسعه وردپرس به وسيله گوتنبرگ دارد.

به خاطر نحوه ساختاربندي، دنياي جديدي را در خصوص «توسعه بلاكي» به روي توسعه‌دهندگان باز مي‌كند. به ياد داشته باشيد كه در گوتنبرگ، همه چيز به بلاك‌ها مربوط مي‌شود پس احتمالا اين عبارت را زياد خواهيد شنيد.

اما ممكن است مسائل را پيچيده نيز بكند زيرا معمولا توسعه‌دهندگان بايد زبان‌هاي جديد را فرا بگيرند. اما نكته مثبت اين كه جامعه وردپرس شما را در اين زمينه نجات مي‌دهد و پروژه‌هاي منبع‌باز بسيار خوبي مانند create-guten-block وجود دارند. اساسا اين يك جعبه‌ابزار توسعه زيروكانف (#۰CJS) است كه در تنها چند دقيقه بلاك‌هاي وردپرس گوتنبرگ را بدون پيكربندي React، webpack، ES6/7/8/Next، ESLint، Babel و … توسعه مي‌دهد.

احتمالا مايل خواهيد بود تا موارد زير را نيز بررسي كنيد:

  • بلاك‌هاي اتمي
  • قابل انباشت‌ها
  • بلاك‌هاي كادنس
 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

آيا فكر مي‌كنيد كه با وجود همه اين‌ها، هدف بهبود عملكرد خواهد بود؟ در حالي كه اميدواريم اين موضوع نيز مدنظر باشد، گزارش‌هاي بسياري در حال حاضر نشان دهنده عملكرد كندتر هستند.

به ياد داشته باشيد: بعضي از اين موارد را بايد با كمي بدبيني در نظر گرفت چرا كه تيم گوتنبرگ به‌روز رساني‌هاي بسياري ارائه داده است و حالا كه وردپرس ۵٫۰ رسما اينجاست، مي‌توانيد انتظار مواردي بيشتر را داشته باشيد.

نكته منفي ديگر اين است كه اكثر افزونه‌ها و تم‌هاي وردپرس (نه همه آن‌ها) بايد جهت تطابق با گوتنبرگ مجددا نوشته شوند. غالبا مواردي كه با تدوين‌گر وردپرس در تعامل هستند. سئوي YOAST مثالي عالي از توسعه‌دهنده افزونه وردپرس است كه خيلي سريع آماده شد! آن‌ها اولين به‌روز رساني گوتنبرگ را در ۲۰۱۷ ارائه دادند و از آن زمان دائم نسخه‌هاي جديدي ارائه كرده‌اند. با اين وجود كه آن‌ها در ابتدا در خصوص دسترسي نگران بودند. تيم وردپرس حال بيانيه‌اي منتشر كرده كه در خصوص قابليت دسترسي در گوتنبرگ است.

اگر مي‌خواهيد سريع به سراغ اين ويژگي‌ها در گوتنبرگ برويد و ببينيد كه واقعا چطور كار مي‌كنند، نگاه عميق ما به تدوين‌گر گوتنبرگ وردپرس را بررسي كنيد.

اگر هنوز آماده نيستيد، مي‌توانيد اين تغيير را با غيرفعال كردن تدوين‌گر گوتنبرگ وردپرس به تعويق بيندازيد.

 

 

تم ۲۰۱۹

ويژگي‌هاي جديد وردپرس ۵٫۰ همچنين شامل يك تم مينيمال ۲۰۱۹ است كه با پشتيباني كامل از گوتنبرگ در سمت مشتري و توسعه‌دهنده ارائه شده و در پستي در آينده، اين تم را عميق‌تر پوشش خواهيم داد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

جامعه در خصوص گوتنبرگ چه فكري مي‌كند؟

از آن‌جايي كه ۳۲ درصد تمام وبسايت‌هاي اينترنت با وردپرس كار مي‌كنند، هر تغيير بزرگي مانند اين بحث‌هايي ايجاد مي‌كند. بياييد صادق باشيم، در يك دهه اخير تدوين‌گر وردپرس تغيير آن‌چناني نكرده بود.

اگر نگاهي داشته باشيد به افزونه وردپرس گوتنبرگ، خواهيد ديد كه با ۷۰۰ هزار نصب فعال، نمره ۳/۲ را از ۵ گرفته است و بيش از ۹۰۰ نفر به آن امتياز ۱ ستاره داده‌اند. با اين كه اين مسئله خوب به نظر نمي‌رسد، مهم است كه بدانيد اين نمره‌دهي از زماني شروع شده كه گوتنبرگ در نسخه بتا بود. همچنين مشخص است كه با چنين تغيير بزرگي، بعضي كاربران كه نسبت به تغيير مقاوم هستند، نقدهايي داشته باشند.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

رتبه‎هاي وردپرس گونبرگ
 

ما در توييتر نظرسنجي داشتيم كه ببينيم افراد در حال حاضر چه فكري در خصوص گوتنبرگ مي‌كنند. پس از بيش از ۴۵۰ راي، ۴۲ درصد مي‌گويند كه زياد از آن استفاده نكرده‌اند‌ و به همين دليل نظر مثبت يا منفي ندارند. با آغاز به كار سريع گوتنبرگ و وردپرس ۵٫۰، اين موضوع كمي ترسناك است. ۲۸ درصد ديگر مي‌گويند كه از آن متنفرند، ۱۹ درصد مي‌گويند آن را دوست دارند و ۱۱ درصد هم مي‌گويند كه در حال عادت كردن به آن هستند.

ايان از Declious Brains پست بسيار خوبي در اين خصوص دارد كه در آن نگراني‌هاي به‌جاي بسياري راجع به گوتنبرگ به اشتراك مي‌گذارد. از هر زاويه‌اي كه به آن نگاه كنيد، به اين خاطر كه وردپرس تمام اين زبان‌ها و فناوري‌هاي جديد را به اجبار به كار گرفته، وقتي سايت‌ها وردپرس را به نسخه ۵٫۰ به‌روز كنند، درهم خواهند شكست و نمي‌توان از آن جلوگيري كرد. تا زماني كه هر افزونه و تم به طور كامل به‌روز رساني نشده باشد كه در اكثر موارد نيز اين اتفاق رخ نمي‌دهد، هنگام رفع اشكالات با دردسرهاي بسياري روبه‌رو خواهيد شد.

اين موضوع بيش از همه بر چه افرادي تاثير خواهد داشت؟ سازمان‌ها، فريلنسرها و توسعه‌دهندگان. براي همين است كه احتمالا اين به‌روز رساني عمده شما را نگران كرده است.

اگر ذكر اين موارد كافي نيست، بايد گفت كه ClassicPress ظهور كرده است. اين يك هاردفورك از وردپرس (بدون گوتنبرگ) است كه به بازار وبسايت كسب‌وكار CMS محور خدمت مي‌كند. در اين مورد نگراني اين است كه آيا فروپاشي رخ خواهد داد؟ حتي تيم وردپرس نيز خود نمي‌داند كه سازگارپذيري افزونه‌ها و تم‌ها را چگونه مديريت خواهد كرد. به هر حال، اين پروژه جذابي است كه بايد آن را تحت نظر داشت.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

تاريخ رسمي انتشار وردپرس ۵٫۰

احتمالا سوالي كه حال خواهيد داشت اين است كه وردپرس ۵٫۰ چه زماني بيرون خواهد آمد و كي مي‌توان از ويژگي‌هاي جديد وردپرس با خبر شد؟ اولين تاريخي كه تيم اصلي وردپرس تعيين كرده ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ است. اما اين يك تاريخ آزمايشي بوده است.

در تاريخ ۶ دسامبر  ۲۰۱۸، وردپرس ۵٫۰ رسما در دسترس قرار گرفته است.

اگر با مشترياني كار مي‌كنيد كه روي وردپرس كار مي‌كنند بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد. البته مي‌توانيد تدوين‌گر كلاسيك را نصب كرده و يا زمان به‌روز رساني را تا زمان آتي به تعويق بيندازيد.

شما بايد براي تعطيلات از پيش استراتژي داشته باشيد. آخرين چيزي كه مي‌خواهيد اين است كه مشتري با شما تماس بگيرد و از اين شكايت كند كه پس از به‌روز رساني وردپرس به نسخه ۵٫۰، سايت دچار خرابي شده است.

 

نحوه آماده‌سازي و به‌روز رساني وردپرس ۵٫۰

نمي‌توانيم به اندازه كافي بر ميزان اهميت آزمايش وردپرس ۵٫۰ و گوتنبرگ تاكيد كنيم. بايد مطمئن شويد كه تمام افزونه‌ها و تم‌هاي شما مناسب كار مي‌كنند. اگر يك راه‌حل سفارشي‌ساخت داريد، حتما با يك توسعه‌دهنده وردپرس در تماس باشيد تا آن را به‌روز كنيد. اين چيزي نيست كه هاست وردپرس بتواند براي شما درست كند.

مهم است كه توجه داشته باشيد كه اگر به طور مشخص وردپرس را روي به‌روز رساني خودكار به نسخه‌هاي اصلي تنظيم نكرده‌ايد، بايد آن را به صورت دستي به وردپرس ۵٫۰ به‌روز رساني كنيد. به طور پيش‌فرض، وردپرس تنها نسخه‌هاي كوچك را به‌روز مي‌كند. مانند به‌روز رساني از نسخه ۷٫۹٫۴ به ۸٫۹٫۴ و به‌روز رساني‌هاي اصلي مانند ۴٫۹٫۸ به ۵٫۰ را انجام نمي‌دهد.

پارميسافت نيز به‌روز رساني‌هاي اصلي را خودكار انجام نمي‌دهد.

 

وردپرس ۵٫۰ و WooCommerce

WooCommerce يك بيانيه رسمي در خصوص انتشار وردپرس ۵٫۰ ارائه داده است. اگر از WooCommerce استفاده مي‌كنيد، حتما آن را پيش از به‌روز رساني وردپرس به نسخه ۵٫۰، به نسخه‌هاي ۱٫۵٫۳ و بالاتر به‌روز كنيد تا از تغييرات شكننده جلوگيري شود.

 

وردپرس ۵٫۰ و افزونه‌ها

تيم شركت Yoast، دائم ويژگي‌هاي جديد، رفع باگ و بهبودهايي براي سئوي yoast و تطابق‌پذيري آن با گوتنبرگ ارائه مي‌دهد. ما شديدا پيشنهاد مي‌كنيم كه پيش از به‌روز رساني به وردپرس ۵٫۰، Yoast را به آخرين نسخه (نسخه ۰٫۲٫۹ در تاريخ بيستم نوامبر ارائه شد) به‌روز كنيد.

 

۱-يك محيط آماده‌سازي ايجاد كنيد

ما پيشنهاد مي‌كنيم كه وردپرس را روي يك سايت آزمايشي نصب كرده يا از محيط آماده‌سازي هاست خود استفاده كنيد. در اين صورت روي سايت اصلي خود تاثيري نخواهيد داشت.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

 

۲-از سايت وردپرس خود بك آپ بگيريد

اگر وردپرس را روي يك سايت در حال توسعه يا محيط مرحله‌سازي آزمايش نمي‌كنيد (كاري كه بايد انجام دهيد) حتما از سايت وردپرس خود يك بك آپ بگيريد. افزونه‌هاي بك آپ وردپرس بسيار خوبي وجود دارند كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد.

اما با توجه به اين موضوع كه وردپرس ۵٫۰ تغييرات بزرگي در پي داشته، پيشنهاد مي‌كنيم يك بك آپ قابل دانلود نيز از سايت خود بگيريد. اين شامل تمام فايل‌ها و پايگاه‌داده MySQL مي‌شود. هيچ‌گاه نمي‌دانيد، شايد پس از ۱۴ روز كه گذشت چيزي را از دست بدهيد. داشتن اين امكان كه همواره بتوانيد يك بك آپ ايجاد كنيد مفيد است.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

 

۳-نحوه به‌روز رساني به وردپرس ۵٫۰ (مرحله‌سازي يا توليد)

بسته به هاست شما، ممكن است وبسايت شما پس از انتشار وردپرس ۵٫۰ به طور خودكار به آن به‌روز شود. WordPress core به طور پيش‌فرض چنين كاري انجام نمي‌دهد و ما نيز پيشنهاد مي‌كنيم سايت خود را به طور خودكار به وردپرس ۵٫۰ به‌روز نكنيد مگر آن‌كه در فايل wp-config.php سايت خود، تنظيمات WP_AUTO_UPDATE_CORE را تاييد كرده باشيد. اين تغيير با هدف صورت مي‌گيرد و بايد پيش از آن تست شده باشد.

وردپرس ۵٫۰ در داشبورد ادمين در دسترس است. تنها در جعبه‌ابزار روي آيكون به‌روز رساني كليك كنيد. سپس روي دكمه «حالا به‌روز رساني كن» كليك كنيد. وقتي سايت در حال به‌روز رساني است، در حالت نگهداري قرار مي‌گيرد. به محض اين كه به‌روز رساني كامل شود سايت به حالت نرمال بازمي‌گردد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

يك پيغام دريافت مي‌كنيد كه از شما مي‌خواهد پايگاه‌داده وردپرس خود را به‌روز كنيد.

 

ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

تا زماني كه به‌روز رساني شما خوب پيش مي‌رود، بايد صفحه «ويژگي‌هاي جديد» را ببينيد. همين! ساده و سريع.

 

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به ويژگي‌هاي جديد وردپرس در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۳:۱۱ توسط:arg موضوع:

چگونه با وردپرس در Google PageSpeed Insights امتياز ۱۰۰/۱۰۰ بگيريم؟

غير عادي نيست كه مشتريان يك شركت از توسعه‌دهنده‌ي وردپرس خود بخواهند تا امتياز Google PageSpeed Insights آن‌ها را افزايش دهد. گوگل بازاريابي خوبي براي اين ابزار انجام مي‌دهد و بيشتر مصرف‌كنندگان متوجه نمي‌شوند كه امتياز كامل، پايان همه چيز نيست. گاهي اوقات اين قضيه خيلي آدم را اذيت مي‌كند. با همه‌ي اين‌ها، امروز مي‌خواهيم چند نكته و استراتژي را با شما در ميان بگذاريم كه مي‌تواند به شما كمك كند تا با وب‌سايت وردپرس خود از ابزار Google PageSpeed Insights امتياز ۱۰۰/۱۰۰ بگيريد.

  • Google PageSpeed Insights چقدر مهم است؟
  • امتياز ۱۰۰/۱۰۰ در Google PageSpeed Insights با هاست (ميزباني) اشتراكي
  • ساير اصلاحات PageSpeed
 

ابزار Google PageSpeed Insights چقدر مهم است؟

ابزار Google PageSpeed Insights يك ابزار سنجش عملكرد وب توسط گوگل است و به شما كمك مي‌كند تا به سادگي با پيروي از بهترين روش‌هاي توسعه‌ي وب، راهكارهايي را براي سريع‌تر شدن و موبايل-فرندلي شدن سايت خود شناسايي كنيد. اما نكته‌ي بسيار مهمي كه بايد به خاطر داشته باشيد اين است كه نبايد هميشه براي رسيدن به امتياز ۱۰۰/۱۰۰ وسواس به خرج دهيد. اصلاً ممكن است كه بسته به ساختار و نحوه‌ي تنظيمات وب‌سايت وردپرس شما، چنين كاري در همه‌ي حالات ممكن نباشد. با وجود اين همه پوسته‌ي چندمنظوره و سايت‌هاي حاوي اسكريپت‌هاي خارجي، به سادگي قادر نخواهيد بود تا زمان خود را صرف به دست آوردن امتياز كامل كنيد؛ كه البته اين قضيه كاملاً قابل قبول است.

توصيه‌ي ما اين است كه بيشتر به سرعت سايت خود نگاه كنيد تا اين امتيازات. امتياز ابزارهايي مثل Pingdom، GTMetrix و Google PageSpeed Insights مي‌تواند شما را به گمراهي بكشاند. به خصوص اين كه بعضي از آن‌ها هنوز حتي از HTTP/2 نيز پشتيباني نمي‌كنند. آنچه كه واقعاً اهميت دارد اين است كه از بارگيري سريع سايت خود و همچنين از عملكرد ادراك‌شده‌ي آن اطمينان يابيد. عملكرد ادراك‌شده، احساس كاربر از سرعت بارگيري سايت شماست.

 

آيا گوگل در سئو و فاكتور رتبه‌بندي سرعت صفحه از PageSpeed Insights استفاده مي‌كند يا مقدار خام سرعت پاسخ‌گويي؟

اين سوال جالبي بود كه توسط يك سئوكار در FDP Group Leeds مطرح شد و در Search Engine Roundtable نيز مورد بحث قرار گرفت. گري ايليس (Gary Illyes) تحليل‌گر تمايلات وب‌مسترها در گوگل به اين شكل پاسخ داد كه «به نظرم هر دو تأثيرگذار است».

يكي از دلايل عمده‌ي آن اين است كه اغلب اگر وب‌سايت كندي داشته باشيد، به احتمال خيلي زياد هشدارهاي زيادي هم در Google PageSpeed Insights خواهيد داشت. بسياري از توصيه‌هاي اين ابزار رابطه‌ي نزديكي با زمان پاسخ‌گويي شما دارد. لزوماً رابطه‌ي ۱۰۰% مستقيمي بين آن‌ها برقرار نيست، اما آنچه كه گري به احتمال زياد قصد دارد بگويد اين است كه اگر وب‌سايت كندي داريد، بله، احتمالاً روي رتبه‌بندي شما تأثيرگذار است.

 

كسب امتياز ۱۰۰/۱۰۰ روي هاست اشتراكي

به نظرمان رسيد كه جالب مي شود اگر كمي پوسته‌ي ۲۰۱۷ را در وردپرس ۴٫۷ بررسي كنيم. اين اولين پوسته‌ي پيش‌فرض در وردپرس است كه به جاي وبلاگ‌هاي معمولي، براي كسب‌وكارها ساخته شده است و اين خيلي هيجان‌انگيز است! پس امروز مي‌خواهيم به شما نشان دهيم كه چگونه امتياز كامل ۱۰۰/۱۰۰ را هم روي دسكتاپ و هم روي موبايل بگيريد. ما ابزارها و خدمات متداولي را كه خيلي از سايت‌هاي وردپرس استفاده مي‌كنند، نصب كرده‌ايم؛ چيزهايي مثل گوگل آناليتيكس، Akismet، سئو ياهست، و غيره. ما آزمايش‌هاي خودمان را هم روي يك هاست اشتراكي ارزان و هم روي سايتي كه از Google Cloud استفاده مي كند انجام داده ايم تا به شما نشان دهيم كه چقدر تفاوت بين محيط‌هاي ميزباني بهينه‌ي Google Cloud و اشتراكي وجود دارد.

اگرچه اين سايت خيلي كوچك است، اما مبناي خوبي براي درك نحوه‌ي كار Google PageSpeed Insights است.

 

امتياز ۱۰۰/۱۰۰ در Google PageSpeed Insights با هاست اشتراكي

سايت آزمايشي ما، يك سايت با وردپرس ۴٫۷ و با پوسته‌ي ۲۰۱۷  است كه بر روي يك هاست اشتراكي ارزان و محبوب (آپاچي) قرار گرفته است. SSL فعال است و پلاگين‌هاي زير نصب هستند.

  • Yoast SEO
  • Akismet

به علاوه گوگل آناليتيكس نيز در بخش فايل header.php  اجرا مي‌شود. تنها تغييري كه ايجاد كرده‌ايم، اضافه كردن يك تصوير برجسته به پست پيش‌فرض «Hello world!» است. ما اين سايت را به Google PageSpeed Insights داديم و بدون هيچ كار اضافه‌اي، امتياز ۱۰۰/۶۹ براي دسكتاپ و ۱۰۰/۵۸ براي موبايل به دست آمد. پس حتماً لازم است چيزهايي را بهبود دهيم. اجازه بدهيد تا هر يك را بررسي كنيم تا ببينيم چگونه مي‌توانيم آن را اصلاح كنيم.

 

رتبه google pagespeed insights

 

فعال كردن فشرده‌سازي

كار خود را با دسكتاپ شروع مي‌كنيم، چون خيلي از اصلاحات براي موبايل هم به كار مي‌آيند. اولين توصيه‌ي Google PageSpeed Insights كه بايد به آن عمل كنيم، هشدار فعال كردن فشرده‌سازي است.

فعالسازي فشرده سازي

براي حل اين مشكل بر طبق سفارش گوگل بايد فشرده‌سازي Gzip را فعال كنيم.

تمام مرورگرهاي مدرن، از فشرده‌سازي Gzip پشتيباني كرده و براي تمامي درخواست‌ها به صورت خودكار درباره‌ي آن مذاكره مي‌كنند. فعال كردن فشرده‌سازي Gzip مي‌تواند حجم پاسخ انتقالي را به ميزان ۹۰% كاهش دهد، كه به نوبه‌ي خود موجب كاهش چشمگير زمان بارگيري آن منبع، كاهش مصرف داده‌ي سرويس‌گيرنده و بهبود زمان اولين نمايش صفحات شما مي‌شود.

دو راه براي اين كار وجود دارد. اولين و ساده‌ترين راه، استفاده از يك پلاگين كش با قابليت فعال كردن Gzip است. مثلاً WP Rocket قواعد فشرده‌سازي Gzip را با استفاده از ماژول mod_deflate به صورت خودكار در فايل .htaccess اضافه مي‌كند. W3 Total Cache هم در بخش عملكرد خود امكان فعال كردن اين فشرده‌سازي را ارائه مي‌دهد.

دومين راه فعال كردن فشرده‌سازي Gzip، ويرايش فايل .htaccess است. بيشتر هاست‌هاي اشتراكي از آپاچي استفاده مي‌كنند كه در آن مي‌توانيد به سادگي كد زير را به فايل .htaccess خود اضافه كنيد. فايل .htaccess را مي‌توانيد از طريق FTP در ريشه‌ي سايت وردپرس خود بيابيد.

اضافه كردن كد زير به .htaccess:
 

حواستان باشد كه اين كد را در زير محتواي فعلي فايل .htaccess خود اضافه كنيد؛ مانند شكل زير:

 

اضافه كردن كد gzip

اگر از NGINX استفاده مي‌كنيد، به سادگي كد زير را به فايل nginx.conf خود اضافه كنيد.

 

ابزاري مثل Check Gzip Compression مي‌تواند ميزان صرفه‌جويي بايت را حاصل از فعال كردن فشرده‌سازي Gzip، نشان دهد. تصوير زير مثالي از ميزان صرفه‌جويي ما در سايت آزمايشي است.

 

فشرده سازي gzip

 

اگر سايت خود را دوباره به Google PageSpeed Insights بدهيم، مي‌بينيم كه هشدار فشرده‌سازي Gzip حذف شده و امتياز دسكتاپ ما از ۱۰۰/۶۹ به ۱۰۰/۸۰ و امتياز موبايل از ۱۰۰/۵۸ به ۱۰۰/۶۷ افزايش يافته است.

 

بعد از فشرده سازي gzip

 

بهينه‌سازي تصاوير

توصيه‌ي بعدي Google PageSpeed Insights كه بايد به آن عمل كنيم، هشدار بهينه كردن تصاوير است.پست پيش‌فرض «Hello world!» تصويري درون خود دارد كه موجب اين پيغام خطا شده است.

 

بهينه سازي تصوير

اين هشدار بسيار مهم و مفيد است. بر اساس HTTP Archive در نوامبر ۲۰۱۶، ۶۵% وزن كلي صفحات را تصاوير تشكيل مي‌دهند. بهينه‌سازي تصاوير يكي از ساده‌ترين راه‌هاي بهبود عملكرد وب‌سايت وردپرس شماست.

دو راه براي اصلاح اين مشكل داريد. اولي، استفاده از يك پلاگين بهينه‌سازي تصوير است. در حقيقت يك پلاگين مي‌تواند تمامي محتواي رسانه‌اي وردپرس شما را پيمايش كرده و به يك باره آن‌ها را بهينه كند. به علاوه، هنگام بارگذاري نيز فايل‌ها را به صورت خودكار بهينه خواهد كرد. راهنماي كاملي درباره‌ي بهينه‌سازي تصاوير در وردپرس وجود دارد. چند مورد از محبوب‌ترين پلاگين‌هاي بهينه‌سازي تصوير عبارتند از:

اين پلاگين‌ها مشكل را برطرف مي‌كنند. علاوه بر اين‌ها، مي‌توانيد تصاوير را پيش از بارگذاري در ابزاري مانند Adobe Photoshop، Gimp، يا Affinity Photo فشرده‌سازي كنيد. در شكل زير، تصويري را كه باعث نمايش اين هشدار مي‌شود، مشاهده مي‌كنيد. مي‌توانيم آن را از قبل با كوچك كردن و پايين آوردن كيفيت، فشرده كنيم. بهتر است كه تصاوير خود را تا حد امكان كوچك كنيد. اين تصوير در ابتدا ۲٫۳۲ MB بوده، اما بعد از كوچك كردن و فشرده‌سازي، به ۹۹٫۳۸ KB كاهش يافته است. به خاطر داشته باشيد كه هميشه بهتر است تصاوير را در اندازه‌ي لازم بارگذاري كنيد و براي تغيير اندازه‌ي آن‌ها به CSS اتكا نكنيد. اين كار سايت شما را كند مي‌كند.

فشرده سازي تصوير با affinity photo

 

اگر سايت خود را دوباره در Google PageSpeed Insights بررسي كنيم، مي‌بينيم كه هشدار بهينه‌سازي تصاوير حذف شده و اين كار امتياز دسكتاپ ما را از ۱۰۰/۸۰ به ۱۰۰/۸۸ و امتياز موبايل را از ۱۰۰/۶۷ به ۱۰۰/۷۳ افزايش داده است. داريم پيشرفت مي‌كنيم!

 

بعد از فشرده سازي تصوير

 

حذف جاوااسكريپت و CSS بلوكه‌كننده‌ي نمايش در محتواي بالاي صفحه

توصيه‌ي بعدي Google PageSpeed Insights كه بايد به آن عمل كنيم، هشدار حذف جاوااسكريپت و CSS بلوكه‌كننده‌ي نمايش در محتواي بالاي صفحه است.

 

ابزار كش گوگل آناليتيكس

 

زماني كه يك صفحه توسط مرورگر بارگيري مي‌شود، معمولاً منابع جاوااسكريپت و CSS تا بارگيري كامل و پردازش توسط مرورگر، از نمايش صفحه جلوگيري مي‌كنند. بعضي از منابع لازم است كه قبل از نمايش هر چيزي بر روي صفحه، بارگيري و پردازش شوند. با اين وجود، بسياري از منابع CSS و جاوااسكريپت به صورت شرطي هستند – يعني تنها در شرايط خاصي اعمال مي‌شوند – يا شايد هم به سادگي براي نمايش محتواي بالاي صفحه نياز نباشند. براي ايجاد سريع‌ترين تجربه‌ي ممكن براي كاربران خود، بايد تلاش كنيد تا تمامي منابع بلوكه‌كننده‌ي نمايش را كه براي محتواي بالاي صفحه نياز نيستند، حذف كنيد.

 

گوگل در مورد جاوااسكريپت بلوكه‌كننده‌ي نمايش، سه توصيه دارد:

  • اگر جاوااسكريپت زيادي نداريد، مي‌توانيد آن را درون خطي (inline) كنيد تا از اين هشدار خلاص شويد. مي‌توانيد جاوااسكريپت را با پلاگين Autoptimize درون خطي كنيد. به هر حال اين روش فقط براي وب‌سايت‌هاي بسيار كوچك جواب مي‌دهد. بيشتر سايت‌هاي وردپرس آن قدر كد جاوااسكريپت دارند كه انجام دادن اين كار، اتفاقاً ممكن است سايت شما را كندتر كند.
  • دومين راه، بارگيري ناهمزمان جاوااسكريپت است. در حقيقت جاوااسكريپت async، فايل را در هنگام تجزيه‌ي parse) HTML) بارگيري كرده و فقط در صورت تكميل بارگيري فايل، تجزيه‌كننده‌ي HTML را براي اجراي خود متوقف مي‌سازد.
  • سومين راه، تعويق جاوااسكريپت است. مشخصه‌ي defer همچنين فايل را در طول تجزيه‌ي HTML دانلود مي‌كند، اما تنها بعد از تكميل تجزيه آن را اجرا مي‌كند. به علاوه تمامي اسكريپت‌هاي حاوي اين مشخصه به ترتيب حضور در صفحه اجرا خواهند شد. در مورد تفاوت‌هاي ناهمزماني و تعويق بيشتر بخوانيد.

در اين مثال مي‌خواهيم كدهاي جاوااسكريپت خود را Async كنيم. به اين منظور از يك پلاگين رايگان به نام Async JavaScript استفاده مي‌كنيم. شما مي‌توانيد اين پلاگين را از طريق آرشيو وردپرس دانلود كنيد يا آن را مستقيماً در داشبورد وردپرس خودتان در قسمت «پلاگين‌ها > افزودن پلاگين جديد» جست‌وجو كنيد. اين پلاگين در هنگام نگارش اين مطلب، بيشتر از ۹٫۰۰۰ نصب فعال دارد و امتياز ۲/۴ از ۵ ستاره را به خود اختصاص داده است. اساساً اين پلاگين مشخصه‌ي «async» يا «defer» را به تمامي كدهاي جاوااسكريپت كه با استفاده از تابع wp_enqueue_script وردپرس بارگيري مي‌شوند، اضافه مي‌كند. توسعه‌دهنده‌ي اين پلاگين يك نسخه‌ي پولي هم ارائه داده كه در آن مي‌توانيد اسكريپت‌هاي مورد نظر خود را براي async يا defer انتخاب كنيد.

مثال Async
 

مثال Defer

 

بعد از نصب، با مراجعه به بخش تنظيمات، به سادگي جاوااسكريپت Async را فعال كنيد.

 

گوگل آناليتيكس محلي

و حذف اسكريپت براي سايت‌هاي بزرگ‌تر مي­تواند مفيد باشد. البته مي‌توانيد نسخه‌ي پولي اين پلاگين را نيز خريداري كنيد. اگرچه ما در اين مثال به اين امكانات نياز نداريم، اما اگر سايت شما كدهاي جاوااسكريپت زيادي دارد، تنظيم همه‌ي آن‌ها به async يا defer به احتمال زياد، جايي مشكلي پديد مي‌آورد. در اين موارد بايد بررسي كنيد كه روي كدام كدها مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد.

 

حذف جاوا اسكريپت async

 

اگر نمي‌خواهيد براي اين كار از يك پلاگين استفاده كنيد، راه‌هاي ديگري هم هست. مثلاً مي‌توانيد كد زير را به فايل functions.php خود اضافه كنيد.

اضافه كردن كد زير به functions.php
 

افزودن async يا defer بدون پلاگين:

  • Async با استفاده از WordPress Enqueue
  • افزودن مشخصه‌هاي defer و async به جاوااسكريپت بلوكه‌كننده‌ي نمايش در وردپرس

بار ديگر سايت خود را در Google PageSpeed Insights بررسي مي‌كنيم و مي‌بينيم كه مشكل Render-blocking جاوااسكريپت ، تصحيح شده و فقط هشدار بهينه‌سازي تحويل  (Optimize CSS delivery warning) باقي مانده است.

 

بهينه سازي تحويل css

 

همان‌طوري كه مي‌بينيد، اولين چيزي كه بايد بهينه كنيم، فونت‌هاي گوگل هستند (fonts.googleapis.com) . به طور پيش‌فرض CSS بلوكه‌كننده‌ي نمايش (render-blocking) است و اين شامل CSS فونت‌هاي وب هم مي‌شود. براي تصحيح اين مورد، پلاگين رايگان Disable Google Fonts را نصب مي‌كنيم. همين اواخر، ميلان دينيچ (Milan Dinić) سازنده‌ي اين پلاگين، فونت Twenty Seventeen Libre Franklin را نيز اضافه كرد. واضح است كه بعد از نصب پلاگين، فونت‌هاي گوگل در سايت شما نمايش داده نخواهد شد. پس بايستي به سايت فونت‌هاي گوگل رفته و كد جاسازي (embed) را به صورت دستي دريافت كنيد. ما وزن‌هاي پيش‌فرض پوسته‌ي ۲۰۱۷ را انتخاب مي‌كنيم.

سپس بايد اين كد را به فايل footer.php، درست قبل از تگ اضافه كنيد. نكته اين كه اين روش، منجر به پديده‌ي FOUT مي‌شود؛ يعني اين كه تا قبل از اعمال فونت‌هاي مد نظر شما، نوشته‌هاي بدون سبك (style) براي مدت كوتاهي نمايش داده مي‌شوند. اما از طرف ديگر، مشكل بلوكه‌كنندگي را نيز برطرف مي‌كند. بايستي در مورد سايت خودتان تصميم بگيريد كه آيا FOUT يك تجربه‌ي كاربري قابل قبول براي بازديدكنندگان شما هست يا خير. علاوه بر آن، مي‌توانيد از Web Font Loader گوگل استفاده كنيد.

 

فونت فوتر وردپرس

اگر بار ديگر سايت خود را در Google PageSpeed Insights بررسي كنيم، خواهيم ديد كه در هشدار بهينه‌سازي تحويل CSS، فقط يك چيز باقي مانده است و آن فايل style.css است.

 

بهينه سازي تحويل css

 
 
 

پلاگين Autoptimize

يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي تصحيح اين ايراد، استفاده از يك پلاگين رايگان وردپرس با عنوان Autoptimize است كه توسط فرانك گوسنس (Frank Goossens) توسعه يافته است.

 

پلاگين autoptimize

اين پلاگين خيلي سبك است و صرفاً ۱۷۶ KB است. در هنگام نگارش اين مقاله، اين پلاگين ۴۰۰٫۰۰۰ نصب فعال دارد و امتياز ۵/۴ از ۵ ستاره را به خود اختصاص داده است. اين پلاگين در تلفيق اسكريپت‌ها، كوچك كردن (minification)، هِدِرهاي expires و انتقال استايل­ها به هدر و اسكريپت‌ها به فوتر، به شما كمك مي‌كند. اين پلاگين كاملاً با پلاگين Async JavaScript كه قبلاً استفاده شد، سازگار است.

بعد از نصب پلاگين، به بخش تنظيمات رفته و گزينه‌ي «Optimize CSS Code» (بهينه‌سازي كد CSS) را انتخاب كنيد. سپس به بخش تنظيمات پيشرفته برويد و گزينه‌هاي «Aggregate inline CSS» (تجميع CSSهاي درون خطي) و «Inline All CSS» (درون خطي كردن تمام CSSها) را نيز فعال كنيد. توجه داشته باشيد كه بسته به پوسته‌ي مورد استفاده‌ي شما، ممكن است اين روش توصيه نشود. در حقيقت، درون خطي كردن مي‌تواند براي سايت‌هاي بزرگ، بد باشد و در اين مواقع بهتر است كه به سادگي، اين هشدار به خصوص را در Google PageSpeed Insights ناديده بگيريد. به ياد داشته باشيد كه با HTTP/2، گاهي اوقات الحاق مي‌تواند باعث كند شدن سايت شما شود.

 

براي مطالعه ادامه متن به ابزار Google PageSpeed Insights در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۶:۰۰ توسط:arg موضوع:

نرم افزار CRM - مديريت ارتباط با مشتريان

مهم ترين كار در مديريت چيست؟

مهم‌ترين كار در مديريت ساختن اهرم است. همانطور كه مي‌دانيد اهرم وسيله اي است كه توسط آن مي‌توان با نيروي كمتر بارهاي سنگين تري را جابه جا كرد.

مطمئنم پس از مدتي اسفتاده از نرم افزار CRM تاييد مي‌كنيد كه اين نرم افزار يكي از اهرم هايي است كه باعث پيشرفت و رشد در كسب و كارشما شده است.

سی آر ام - crm

چند مشكل رايج مديران

  • اگر من نباشم كارمندان كار نمي‌كنند.
  • وظايف كارمندان در زمان مشخص انجام نمي‌شود.
  • اگر به كارمندان آزادي و اختيار بدهيم سواستفاده مي‌كنند.
  • نمي‌توانيم دلايل تعلل در كارهاي شركت را شناسايي كنيم.
  • نمي‌توانيم به راحتي آمار و گزارشات دقيقي براي تحليل داشته باشيم.
  • پيگيري‌ها به موقع انجام نمي‌شوند و مشتريان احتمالي از دست مي‌روند.

 

اين مشكلات برايتان آشناست؟

حالا راه‌هايي كه با CRM مي‌توانيد بر مشكلاتي كه عنوان شد و بسياري از مشكلات ديگر كه ممكن است در كسب و كار با آن مواجه شده باشيد را برايتان مي گويم.

با استفاده از نرم افزار CRM نيازي نيست هميشه در محل كار حضور فيزيكي داشته باشيد تا كارمندان كار خود را به خوبي انجام دهند. بلكه مي‌توانيد در هر مكاني كه هستيد با دسترسي به اينترنت كسب و كار خود را مديريت كنيد. با استفاده از نرم افزار CRM كارمندان مي‌دانند كه كم كاري و يا هر گونه سوءاستفاده ايي از چشم شما مخفي نخواهد ماند و هچنين گزارشاتي كه از نحوه عملكرد آنها بدست مي‌آوريد مي‌تواند باعث ايجاد انگيزه براي آنها بشود و كارها هميشه به خوبي انجام بپذيرند.

طبيعتا براي شما و ساير اعضاي شركت اتفاق افتاده كه به دليل مشغله كاري، بعضي از وظايف به موقع انجام نشده و يا خيلي پيگيري‌هايي كه مي‌توانستند مشتريان احتمالي را به مشتريان واقعي تبديل كنند به دليل فراموش شدن يا به موقع پيگيري نشدن اين شانس را از دست داده اند. اين فراموشي‌ها آمار قابل توجهي را در شركت‌ها و سازمان‌ها به خود اختصاص داده اند كه با جلوگيري از آنها مي‌توان نتايج شگفت انگيزي را در كسب وكار مشاهده كرد.

 

ويژگي‌هاي كلي نرم افزار CRM

نرم افزار CRM به صورت خودكار وظايف و پيگيري‌هاي مشخص شده براي كارمندان را در زمان‌هاي معين به آن‌ها يادآوري مي‌كند.

 

اين نرم افزار تحت وب امكان اتصال به سانترال مركزي شركت يا سازمان شما را دارد؛ و روند آن به اين صورت است كه هر وقت تلفن شروع به زنگ زدن مي‌كند اطلاعات مشتري در سيستم نمايش داده مي‌شود كه به سادگي و به سرعت مي‌تواند به تاريخچه و سوابق مشتري دسترستي پيدا كرد.

اين سوابق عبارتند از: تماس هاي انجام شده، پيامك‌ها، ايميل‌ها، فكس ها، پيگيري‌هاي انجام شده، قراردادها، نمايش وضعيت كارهاي كنوني مشتري و اينكه همكاران در تماس هاي قبلي با مشتري چه مباحثي را دنبال كردند و نتيجه تماس هاي قبلي چه بوده است.

 

همچنين امكان انجام درخواست هاي درون سازماني مانند درخواست مرخصي, درخواست برگزاري جلسه و ساير درخواست هاي داخلي كه ممكن است در كسب و كار خود داشته باشيد را مي توانيد در  نرم افزار CRM به راحتي هدايت كنيد.

مي‌توانيد آمار و نمودارهاي گويايي از وضعيت كسب و كار و سازمان خود داشته باشيد كه در تصميم گيري هاي اساسي به شما كمك بسيار زيادي خواهد كرد.

مي‌توانيد براي مطالعه‌ي بيشتر درباره‌ي نرم افزار CRM به بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.


همچنين برخي از وب سايت‌ها نرم افزار CRM رايگان ارائه مي‌دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۵:۱۱ توسط:arg موضوع:

اهميت سئو – اكنون ۲۰۱۸ است و سئو منسوخ شده است. دوباره!

اكنون ۲۰۱۸ است و سئو منسوخ شده است. دوباره!

اهميت سئو از ديدگاه منتقدان : منتقدان بهينه‌سازي موتور جست‌وجو (سئو) مي‌گويند كه اگر هم الآن هنوز منسوخ نشده است، به زودي منسوخ مي‌شود و اهميت سئو بسيار كم ميشود!!! به سادگي مي‌گوييم كه اين‌طور نيست. اطلاعات جديد حاكي از آن است كه موتورهاي جست‌وجو در حال دور شدن از سئوي سنتي هستند تا بر روي محتواي باكيفيت تمركز كنند.

دوري از سئوي سنتي در كار نيست؛

بلكه از اين به بعد سئو بايد دست در دست محتواي باكيفيت حركت كند تا بتواند براي رتبه‌بندي بهتر در نتايج موتورهاي جست‌وجو رقابت كند. همه‌ي اين‌ها به آن معني است كه كيفيت محتوا نيز در رتبه‌بندي بهتر در نتايج موتورهاي جست‌وجو كمك خواهد كرد و ديگر آن جزئياتي كه به محتواي بد هم كمك مي‌كنند، به تنهايي تأثيرگذار نخواهند بود. افرادي كه معتقد به اشتباه مخالفان هستند، بدانند كه محتواي باكيفيت مهم است، اما نه بيشتر از سئوي صحيح و اين كه اين دو نياز دارند تا در كنار هم كار كنند تا بتوانند محتواي باكيفيتي را توليد كنند كه رتبه‌ي بالايي به خود اختصاص دهد. 

 

چرا اهميت سئو بيش از پيش شده است؟

اخيراً بحث زيادي بر سر اين مطلب مي‌شود كه آيا هنوز هم سئو بخش مهمي از تلاش‌هاي كسب‌وكارها در بازاريابي آنلاين هست يا خير. بعضي از افراد حتي پا را فراتر مي‌گذارند و مي‌گويند كه امروزه سئو در مقايسه با قبل به كمترين حد اثرگذاري خود رسيده است، ديگر نامربوط شده است، يا حتي اين كه كاملاً منسوخ شده است.

نكته مهم در مورد سئو و محتوا

آن‌هايي كه روش‌هاي بازاريابي آنلاين را رصد مي‌كنند مي‌گويند كه امروزه محتواي باكيفيت است كه بازديدكننده به ارمغان مي‌آورد، نه سئو. مسلماً اين موضوع خيلي پيچيده‌تر از اين جمله‌ي ساده است. موضوع سياه و سفيدي نيست، بلكه مسأله‌اي خاكستري است كه در آن سئو و محتواي باكيفيت بايد با هماهنگي و توازن در كنار يكديگر وجود داشته باشند تا برند بتواند در نتايج جست‌وجو تأثيرگذار شود. چند دليل براي حفظ اهميتسئو در موضوع قابليت ديده شدن در وب وجود دارد.

 

موتورهاي جست‌وجوي بزرگ در حال بهبود هستند.

در گذشته‌ها، الگوريتم بي‌ثبات گوگل اجازه‌ي استفاده از روش‌هايي را در سئو مي‌داد كه خيلي قابل قبول نيستند؛ مانند اسپم، انباشتن كليدواژه‌ها، و محتواي بي‌كيفيت با لينك‌هاي زياد.

الگوريتم‌هاي جديد موتورهاي جست‌وجو، رتبه‌بندي‌ها را بهبود بخشيده است.

امروزه ديگر انباشتن كليدواژه‌ها، وب‌سايت را به صفحه‌ي اول نتايج جست‌وجو نمي‌برد، در واقع گوگل چنين وب‌سايتي را جريمه مي‌كند؛ چرا كه ارزش واقعي براي جست‌وجوگران فراهم نمي‌كند.

گوگل با آپديت‌هاي Penguin و Panda از شر بسياري از روش‌هاي توليد رتبه‌هاي ساختگي و انباشتن كليدواژه خلاص شد و جست‌وجوگران آنلاين نيز خوشحالي خود را از اين موضوع نشان داده‌اند. اين آپديت‌ها وجود محتواي باكيفيت را حياتي كرده‌اند كه مستلزم قرارگيري مفهوم و معناي مرتبط درون محتوا است.

اين تغييرات دقيقاً همان چيزهايي است كه اهميت سئو را بيشتر كرده است.

تغييرات الگوريتمي از به‌كارگيري روش‌هاي صحيح سئو درون محتوا اطمينان حاصل مي‌كنند.

صاحبان وب‌سايت بايد به فكر راه‌هايي براي استفاده از روش‌هاي مناسب سئو در محتوا باشند و به علاوه تيم خود را نيز با رويدادهاي سئو در صنعت، به روز نگه دارند.

اين دو چيزهايي هستند كه محتوا را به صفحه‌ي اول نتايج موتور جست‌وجو مي‌كشانند. حقه‌هاي بي‌ارزشي كه قبلاً استفاده مي‌شد، الآن براي مجريان آن جريمه به همراه خواهد داشت. موتورهاي جست‌وجو اين كار را مي‌كنند تا مطمئن شوند كه كاربران آن‌ها، بهترين و دقيق‌ترين نتايج را همان اول مي‌بينند، نه اين كه اول صدها نتيجه‌ي اسپم را مشاهده كنند.

 

هيچ وقت نمي‌توان اهميت سئو را ناديده گرفت.

عجيب نيست كه بسياري از شركت‌هاي بزرگ بيشتر درخواست‌هاي خود را از موبايل دريافت مي‌كنند تا از كامپيوترهاي شخصي. هر چقدر اين قضيه رايج‌تر مي‌شود، جريمه‌ي وب‌سايت‌هايي كه نسخه‌ي موبايل ندارند هم بيشتر مي‌شود. البته فقط داشتن نسخه‌ي موبايل كافي نيست، بلكه بايستي تجربه‌ي كاربري خوبي هم ارائه كند. اين تغيير خيلي چشمگيري نسبت به روش جست‌وجوي همين ۱۰ سال قبل است. امروزه اگر وب‌سايت‌ها بخواهند محتواي خود را از طريق موتور جست‌وجوي گوگل قابل دسترس سازند، بايد استانداردهاي مختلفي را رعايت كنند. يكي از اين استانداردها، ايجاد تغييراتي در وب‌سايت شركت است به نحوي كه به كاربران موبايل و تبلت نسخه‌ي موبايل فرندلي سايت نشان داده شود.

فاكتورهاي بسياري بر نحوه‌ي نمايش نتايج جست‌وجوي موبايل گوگل تأثيرگذار است و سرعت لود صفحه، يكي از آن‌ها است.

اگر وقت صرف كنيد و يك صفحه را طوري بهينه كنيد كه سريع‌تر لود شود، تأثير مثبتي در رتبه‌بندي سايت براي كاربران موبايل خواهيد ديد. اين كار، وب‌سايت شما را در معرض ديد جمعيت زيادي قرار مي‌دهد كه تنها با گوشي‌هايشان از اينترنت استفاده مي‌كنند.

 

موتورهاي جست‌وجو الگوهاي گفتاري واقعي را پردازش مي‌كنند.

چيزي كه خيلي‌ها ممكن است متوجه آن نباشند، اين است كه در اين عصر وسايل موبايل، يكي از روش‌هاي موفقيت در سئو افزودن الگوهاي گفتاري واقعي در كليدواژه‌هاي كوتاه و بلند است.

اهميت الگو هاي رفتاري مانند جستجوي صوتي براي سئو

محققان مي‌گويند كه هر چقدر جلوتر مي‌رويم، افراد بيشتري به جست‌وجوي صوتي تمايل پيدا مي‌كنند و با اين كار، از الگوهاي گفتاري واقعي درون كليدواژه‌هاي خود استفاده مي‌كنند. اگر وب‌سايت‌ها اين الگوهاي واقعي را درون كليدواژه‌هاي خود به كار بگيرند، كاربران جست‌وجوي صوتي مي‌توانند با استفاده از اصطلاحات محاوره‌اي جست‌وجو كرده و به نتايج دقيقي برسند.

اين الگوهاي طبيعي گفتاري براي سئو مهم‌تر مي‌شوند و با همه‌گير شدن جست‌وجو در موبايل، رايج‌تر هم خواهند شد.

مثالي از الگوي رفتاري طبيعي از كاربران وسايل ارتباطي و تعامل با موتورهاي جستجو

به عنوان مثال، فردي را در نظر بگيريد كه در شهر خود به دنبال يك رستوران مي‌گردد. اگر جست‌وجوي خود را تايپ كند، ممكن است از عبارتي نظير «شيكاگو بهترين رستوران ايتاليايي» استفاده كند. اما اگر از جست‌وجوي صوتي در يك دستگاه موبايل استفاده كند، احتمالاً چيزي شبيه به «بهترين رستوران ايتاليايي شيكاگو» را مي‌گويد. اگرچه تفاوت آن‌ها خيلي كم است، اما همين تفاوت كم بر روي نحوه‌ي نمايش نتايج توسط موتور جست‌وجو تأثيرگذار است. به همين دليل كليدواژه‌ها (هم بلند و هم كوتاه) بايد شروع به تقليد از الگوهاي گفتاري واقعي كنند، چرا كه در اهميت سئو تاثيرگذارند.

 

رابطه‌ي سئو با تجربه‌ي كاربري

تجربه‌ي كاربري، مهم‌ترين چيز در جست‌وجوي موبايل است.

موتورهاي جست‌وجو مي‌خواهند كه وب‌سايت‌ها به سرعت لود شوند، به راحتي مرور شوند، و جست‌وجوگر براي آن‌ها ارزش قائل شود.

ارائه‌ي يك تجربه‌ي كاربري خيلي خوب مهم‌ترين چيزي است كه در اين عصر جست‌وجوهاي موبايل به دستيابي به رتبه‌هاي بالا كمك مي‌كند. اين تجربه‌ي كاربري در حقيقت همان تأمين اطلاعات مورد نظر جست‌وجوگر در زمان كم است.

اهميت سئو براي تجربه كاربري

سئو براي تجربه‌ي كاربري حياتي است. امروزه بيش از هر وقت ديگري، روش‌هاي خوب سئو كاربران را قادر مي‌سازد تا خيلي ساده محتواي با كيفيت بيشتر را يافته، به آن دسترسي پيدا كرده و آن را درك كنند. مورد ديگري كه نه‌تنها براي سئو بلكه براي تجربه‌ي كاربري نيز اهميت دارد، نقشه‌ي سايت XML است. استفاده از نقشه‌ي سايت به معني ارتباط بدون وقفه با موتورهاي جست‌وجو است؛ در اين ارتباط اطلاعاتي درباره‌ي محتواي وب‌سايت رد و بدل مي‌شود. نقشه‌ي سايت براي بازديدكننده‌ها منجر به مرور ساده‌تر وب مي‌شود. محتواي وب‌سايت را هم راحت‌تر مي‌توان مرتب و سازماندهي كرد، كه به تجربه‌ي جست‌وجوي سريع‌تر كمك مي‌كند.

 

موتورهاي جست‌وجو درباره‌ي سئو چه مي‌گويند؟

بسياري از موتورهاي جست‌وجوي معتبر توصيه‌هايي را درباره‌ي سئو از طريق وب‌سايت و وبلاگ خود منتشر مي‌كنند. خود آن‌ها استفاده از روش‌هاي سئو را محكوم نمي‌كنند، بلكه توصيه‌هايي را براي استفاده‌ي صحيح و مناسب از آن ارائه مي‌كنند. نكته‌ي مهم اين كه اگر چه ممكن است روش‌هاي قديمي سئو ديگر منسوخ شده باشند، اما سئو هنوز برقرار است و احتمالاً هرگز منسوخ نمي‌شود. اين شركت‌هاي موتور جست‌وجو مي‌دانند كه روش ارتباطي كاربران با اينترنت در حال تغيير است و اتفاقاً با نحوه‌ي تغيير آن كاملاً هماهنگ هستند. موتور هاي جست‌وجو از توليد نتايج دقيق براي كاربرانشان سود مي‌برند، پس احتمالاً هيچ وقت سازندگان وب‌سايت‌ها را به راه غلط نمي‌كشانند.

اگر كاربري متوجه شود كه يك موتور جست‌وجو نتايج مفيدي به او نشان نمي‌دهد، قطعاً نتيجه مي‌گيرد كه اين موتور جست‌وجو مسئوليت خود را در قبال چگونگي نمايش آن نتايج به خوبي انجام نمي‌دهد. از طرف ديگر زماني كه كاربر ببيند كه يك موتور جست‌وجو هميشه به سرعت نتايج دقيق و ارزشمندي را ارائه مي‌كند، باز هم از آن استفاده خواهد كرد. به همين دليل موتورهاي جست‌وجو انگيزه دارند كه دارندگان وب‌سايت را درباره‌ي محتواي توليدي و استفاده‌ي صحيح از سئو راهنمايي كنند.

 

استفاده از محتواي معتبر در كنار سئو

سئو تنها عاملي نيست كه رتبه‌ي محتواي ما را در صفحه‌ي نتايج موتور جست‌وجو تعيين مي‌كند، بلكه همان‌طوري كه قبلاً هم گفتيم، سئو و محتواي باكيفيت با هم عمل مي‌كنند.

چطور مي‌توانيد از كيفيت بالا و اعتبار مطالب توليدي خود مطمئن شويد؟

به خوبي درباره‌ي موضوع مورد نظر خود تحقيق و بررسي انجام دهيد و علاوه بر كسب دانش در آن موضوع، به آن علاقمند باشيد.

محتواي بديع ايجاد كنيد

اگر چه ممكن است به نظر برسد كه همه‌ي مطالب ممكن قبلاً توسط ديگران نوشته شده است، شما از منظر ديگري به يك موضوع متداول نگاه كنيد يا موضوعي كاملاً بديع بيابيد.

براي توليد محتوايي با نگارش خوب، وقت بگذاريد؛ حتماً نتيجه‌ي آن را مي‌گيريد. وقتي هم كه محتواي خود را توليد كرديد، آن را با مخاطب مناسبي در ميان بگذاريد. در كل، اين نكات طبيعي به شما كمك مي‌كند كه محتواي باكيفيت توليد كنيد. حال اگر اين تلاش‌ها را با استراتژي‌هاي مناسب سئوتلفيق كنيد، مي‌توانيد از كسب رتبه‌ي بالا توسط محتواي خود در صفحه‌ي نتايج جست‌وجو مطمئن باشيد.

king_content.jpg

اشتباهاتي در سئو كه بايد از آن‌ها اجتناب كرد.

قبلاً هم تأكيد كرديم كه سئو منسوخ نشده است و از اهميت سئو كم نشده است، اما به خاطر تغييراتي كه در الگوريتم‌ها ايجاد مي‌شود، بايد از اين به بعد جور ديگري با آن برخورد كرد.

محتواي سطحي را با دقت انتخاب كنيد

امروزه ديگر اين كافي نيست كه مطالب شما مناسب و مرتبط باشد، بلكه بايد براي كاربران نيز ارزشمند باشد. پنهان‌سازي محتوا كه نوعي از فريب و تغيير محتوا محسوب مي‌شود، يكي از بدترين كارهايي است كه مي‌توان انجام داد و توسط گوگل هم تحريم شده است؛

پنهان‌سازي محتوا چگونه است؟

در اين روش موتور جست‌وجو و كاربر انساني دو نسخه‌ي متفاوت از وب‌سايت را مشاهده مي‌كنند كه خيلي حيله‌گرانه است.

همان‌طوري كه قبلاً هم گفته شد، انباشتن كليدواژه نيز به وضوح نادرست است؛

اين يكي از قديمي‌ترين و رايج‌ترين روش‌ها است، به اين شكل كه از يك كليدواژه به تعداد بي‌نهايت زياد در محتوا استفاده شود. مخفي كردن متن هم خيلي به همين انباشتن كليدواژه‌ها شبيه است؛ مگر قدم منطقي بعد از انباشتن كليدواژه‌ها نبايد همين باشد؟ درست نيست

پنهان‌سازي محتوا چگونه بر روي سئو اثر منفي دارد؟

هرگز اين كار را انجام ندهيد؛ چون كه به عنوان اسپم موتور جست‌وجو شناخته مي‌شود. در صورتي كه اين روش‌ها روي يك وب‌سايت مشاهده شود، جريمه‌اي براي آن وب‌سايت در نظر گرفته خواهد شد. البته به خاطر داشته باشيد كه لزوم اجتناب از روش‌هاي مذكور، به معني منسوخ شدن سئونيست.

موتورهاي جست‌وجو نمي‌خواهند كه نتايجشان با محتوايي پر شود كه براي كاربر مفيد نيست، بيهوده است يا ارزش واقعي ندارد. اين روش‌ها فقط صفحه را پر مي‌كنند و ارزش واقعي براي كاربران يا موتورهاي جست‌وجو ندارند.

 

براي مطالعه ادامه متن به اهميت سئو در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۲۶:۴۵ توسط:arg موضوع:

CRM چيست و چرا براي كسب و كارتان حياتي است؟

 CRM چيست؟ مخفف چه چيزي است و چرا براي كسب‌وكارتان بايد به آن اهميت دهيد؟ CRM چگونه مي‌تواند كسب‌وكار شما را سودآور كند؟

 

چطور CRM با واحدهاي فروش، بازاريابي و خدمات پشتيباني مشتري آميخته مي‌شود؟ مشتري را در اول قرار دهيد، ساختار سازماني را بشكنيد تا تبديل به يك سازمان مشتري محور شويد.

CRM چيزي فراتر از تكنولوژي است. اگر به‌درستي اعمال شود، به شما كمك مي‌كند كه روابط با مشتري را بهتر مديريت كنيد و درآمد خود را افزايش داده و يك تجربه فوق مشتري ايجاد كنيد.

CRM مخفف Customer Relationship Management به معني مديريت روابط مشتري است.

CRM براي اين موضوع طراحي شده است كه شركت‌هاي بزرگ بتوانند درآمد و سود خود را افزايش داده، هزينه‌ها را كاهش داده و در نهايت وفاداري مشتري را بهبود ببخشند.

فلسفه CRM بسيار ساده است:

 

 

مشتري را اول قرار بده!

هنگامي كه كسب‌وكار شما به هر تراكنشي از دريچه چشم مشتري نگاه كند، تجربه بهتري را به مشتري عرضه مي‌كند كه اين موضوع وفاداري مشتري را به كسب‌وكار شما افزايش مي‌دهد. نتايج بررسي‌ها و مطالعات مختلف نشان مي‌دهد كه ارزش مشتريان وفادار چيزي نزديك به ۱۰ برابر اولين خريد آن‌ها است. بنابراين، فراهم آوردن يك تجربه جالب توجه براي مشتري، ضرورتي انكارناپذير براي رشد و توسعه كسب‌وكار است و يكي از مواردي كه نقش بسيار مهمي در رقم خوردن اين تجربه دارد، نحوه مديريت ارتباط با مشتري است.

 

 

نرم افزار CRM چيست و چه‌كار مي‌كند؟

 

آشنايي با نرم افزار CRM : نرم‌افزاري است كه اطلاعات تماس مشتري، مانند ايميل، تلفن، وبسايت، پروفايل رسانه‌هاي اجتماعي و مواردي از اين دست را ثبت مي‌كند. به‌علاوه، اين سيستم مي‌تواند اطلاعات ديگري مانند اخبار فعاليت‌هاي شركت مورد نظر را به‌طور خودكار دريافت كرده و جزئياتي همچون علايق شخصي مشتري در تعاملات را نيز ثبت كند.

 

 

مشخصه‌هاي رايج نرم‌افزارهاي CRM شامل موارد زير مي‌شوند:

 

  • اتوماسيون بازاريابي: ابزارهاي CRM مي‌توانند چرخه حيات مشتري را تقويت كنند. اين ابزارها مي‌توانند وظايف تكراري را به‌صورت خودكار انجام دهند. به‌عنوان مثال، زماني كه يك مشتري به‌عنوان مشتري جديد وارد سازمان مي‌شود، سيستم مطالب مربوط به بازاريابي را از طريق ايميل يا رسانه‌هاي اجتماعي براي او ارسال كرده تا به يك مشتري دائمي تبديل شود.
  • اتوماسيون نيروي فروش: اتوماسيون نيروي فروش غالبا به‌عنوان مديريت نيروي فروش شناخته مي‌شود و هدفش اين است كه از دوباره‌كاري بين كارشناس فروش و مشتري جلوگيري كند و اين سيستم از طريق پيگيري خودكار تمامي تماس‌هاي قبلي مشتري و فروشنده، اين كار را انجام مي‌دهد.
  • اتوماسيون مركز ارتباط: اتوماسيون مركز ارتباط به اين منظور طراحي شده كه جنبه‌هاي خسته‌كننده‌ي وظايف كارمند مركز ارتباطي را كاهش دهد. اين خودكارسازي مي‌تواند شامل صداي از قبل ضبط‌شده باشد كه براي حل مشكل يا توزيع اطلاعات به مشتريان به كار مي‌رود. ابزارهاي نرم‌افزاري مختلف كه با ابزارهاي ديگري كه روي دسكتاپ كارمند قرار دارند، ادغام مي‌شوند، مي‌توانند به درخواست‌هاي مشتريان رسيدگي كنند تا زمان تماس‌هاي تلفني كوتاه شده و فرآيند خدمات مشتريان ساده‌تر شود.
  • تكنولوژي مكان‌هاي جغرافيايي يا خدمات مبتني بر مكان: بعضي از سيستم‌هاي CRM شامل تكنولوژي‌هايي مي‌شوند كه مي‌توانند با اپليكيشن‌هاي وابسته به GPS ادغام شده و كمپين‌هاي بازاريابي را بر اساس مكان جغرافيايي مشتري دسته‌بندي كنند. تكنولوژي مكان‌هاي جغرافيايي همچنين مي‌توانند به‌عنوان ابزار مديريت شبكه با هدف پيدا كردن مشتريان احتمالي بر اساس مناطق جغرافيايي و مكان به كار گرفته مي‌شود.

 

نرم افزار CRM

سيستم CRM اين اطلاعات را سازماندهي مي‌كند تا بتواند تاريخچه كاملي از تعاملات افراد و شركت‌هاي مختلف را در اختيار شما قرار بدهد تا از اين طريق درك بهتري نسبت به رابطه خود در طول زمان پيدا كنيد.

نرم‌افزار CRM با ثبت تعاملات مشتري با كسب‌وكار و نشان دادن يك نماي ۳۶۰ درجه‌اي از وي و همچنين با فراهم آوردن اطلاعات مورد نياز براي داشتن مكالمات بهتر با مشتريان، امكان مديريت بهتر ارتباط با مشتري را فراهم مي‌آورد.

 

 

معرفي يكي از بهترين نرم افزارهاي CRM

نرم افزار CRM پارميسافت به‌صورت خودكار وظايف و پيگيري‌هاي مشخص‌شده براي كارمندان را در زمان‌هاي معين به آن‌ها يادآوري مي‌كند. اين نرم‌افزار تحت وب امكان اتصال به سانترال مركزي شركت يا سازمان شما را دارد؛ و روند آن به اين صورت است كه هر وقت تلفن شروع به زنگ زدن مي‌كند، اطلاعات مشتري در سيستم نمايش داده مي‌شود كه به‌سادگي و به‌سرعت مي‌تواند به تاريخچه و سوابق مشتري دسترسي پيدا كرد. اين سوابق عبارتند از: تماس‌هاي انجام‌شده، پيامك‌ها، ايميل‌ها، فكس‌ها، پيگيري‌هاي انجام‌شده، قراردادها، نمايش وضعيت كارهاي كنوني مشتري و اينكه همكاران در تماس‌هاي قبلي با مشتري چه مباحثي را دنبال كردند و نتيجه تماس‌هاي قبلي چه بوده است.

 

همچنين امكان انجام درخواست‌هاي درون سازماني مانند درخواست مرخصي, درخواست برگزاري جلسه و ساير درخواست‌هاي داخلي كه ممكن است در كسب‌وكار خود داشته باشيد را مي‌توانيد در نرم‌افزار CRM به‌راحتي هدايت كنيد. مي‌توانيد آمار و نمودارهاي گويايي از وضعيت كسب‌وكار و سازمان خود داشته باشيد كه در تصميم‌گيري‌هاي اساسي به شما كمك بسيار زيادي خواهد كرد.

 

 

امكانات CRM پارميسافت:

  • داشبورد مديريتي
  • محصولات
  • مديريت مشتري
  • نمايندگي‌ها
  • اتصال به سانترال
  • وظايف و يادآوري‌ها
  • فروش
  • درخواست‌ها (تيكتينگ)
  • پيگيري‌ها
  • اطلاعيه و دستورالعمل‌ها
  • سطوح دسترسي
  • خدمات پس از فروش
  • گردش كار
  • پنل مشتريان
  • مديريت پرسنل
  • اطلاع‌رساني

 

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به CRM چيست مراجعه كنيد.


برچسب: crm چيست، نرم افزار crm،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۹:۰۴ توسط:arg موضوع: