طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب .

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

غيرفعال كردن گوتنبرگ – نحوه غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس

نحوه غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس 

بخش بزرگي از جامعه وردپرس هنوز براي ويرايشگر گوتنبرگ كه ويرايشگر پيش‌فرض وردپرس ۵٫۰ است، آماده نيست. وردپرس ۵٫۰ در ۶ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد.

منظور ما را اشتباه برداشت نكنيد، ما نسبت به گوتنبرگ هيجان‌زده‌ايم و فكر مي‌كنيم در بلندمدت تاثير مثبتي بر CMS در كل خواهد داشت. پيشنهاد مي‌كنيم كه آن را امتحان كنيد و در يك محيط آماد‌ه‌سازي تست كنيد. بسته به سايت شما، ممكن است هيچ مشكلي برايتان پيش نيايد. در واقع خيلي‌ها ويرايشگر جديد را مي‌پسندند. اما نمي‌توان افراد بسياري را كه هنوز براي آن آماده نيستند، ناديده گرفت.

توسعه‌دهندگان همچنان در حال تست و به‌روز رساني افزونه‌ها، تم‌ها و صفحه‌سازهاي خود هستند (يا بدتر آن كه بعضي هنوز تست و به‌روز رساني را هم شروع نكرده‌اند). از اين رو احتمالا بايد غيرفعال كردن گوتنبرگ را مدنظر قرار دهيد، تا زمان آزمايش مناسب همه چيز را به دست بياوريد. و اين زمان معمولا بين تعطيلي‌ها نيست. شايد هم بخواهيد براي يك نسخه پايدارتر صبر كنيد. اين نسخه به نظر با عجله عرضه شده است.

 

غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس

ويرايشگر گوتنبرگ وردپرس در وردپرس ۵٫۰ پيش‌فرض است. مشخصا يعني شما بايد كاركرد ويرايشگر جديد را غيرفعال كرده و ويرايشگر قبلي را بازگردانيد. در ادامه راه‌هاي ساده‌اي براي غيرفعال كردن ويرايشگر گوتنبرگ به شيوه‌اي آمده كه جريان كار روزانه شما را مختل نكند. سپس مي‌توانيد از وردپرس به مانند شيوه‌اي كه در دهه گذشته استفاده مي‌كرديد، استفاده كنيد.

مهم است كه به ياد داشته باشيد اين شيوه‌ها به احتمال بسيار بالا راه‌حل بلندمدت نيستند. وردپرس مصرّ است كه گوتنبرگ را وارد كار كند و بالاخره در زماني بايد با آن سازگار شويد. تيم وردپرس اعلام كرده كه افزونه ويرايشگر كلاسيك به طور رسمي تنها تا تاريخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ پشتيباني خواهد شد.

 

 

 

 

حتما بخوانيد : ويژگي‌هاي جديد وردپرس

 

روش اول: افزونه ويرايشگر كلاسيك وردپرس را نصب كنيد

افزونه وردپرس ويرايشگر كلاسيك، افزونه جديدي نيست و به سادگي ويرايشگر وردپرس قبلي را كه به آن عادت داشتيد، بازمي‌گرداند. اين افزونه توسط همكاران وردپرس ساخته شده و به طور كامل توسط تيم اصلي وردپرس به عنوان راه فعلي جهت بازيابي ويرايشگر قبلي تاييد شده است. اگر با بلاك ويرايشگر جديد گوتنبرگ به مشكل برخورده‌ايد، اين راهي براي حل مشكل است.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

افزونه ويرايشگر كلاسيك هم اكنون بيش از ۶۰۰ هزار دانلود فعال داشته و نمره‌دهي آن ۵ از ۵ بوده است. اين افزونه همچنين ويجت داشبورد «گوتنبرگ را امتحان كنيد» را كه ممكن است در نسخه ۴٫۹٫۸ ديده باشيد پنهان مي‌كند.

مي‌توانيد آن را از مخزن وردپرس يا با جست‌وجوي عبارت «ويرايشگر كلاسيك» در داشبورد وردپرس(پيشخوان)، زير بخش افزونه، اضافه كردن مورد جديد (Plugins → Add New) آن را پيدا كنيد. سپس روي «حالا نصب كن» كليك كرده و افزونه را فعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

زير بخش تنطيمات و نوشتار (Settings → Writing) چند حالت مختلف وجود دارد كه مي‌توانيد از بين آن‌ها انتخاب كنيد.

  • قرار دادن حالت پيش‌فرض براي تمام كاربران روي يكي از حالت‌هاي ويرايشگر كلاسيك (پيش‌فرض) يا ويرايشگر بلاك گوتنبرگ.
  • به كاربران امكان تغيير ويرايشگر را بدهيد. مي‌توانيد قابليت تعويض بين ويرايشگر بلاك گوتنبرگ و ويرايشگر كلاسيك را فعال يا غيرفعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

در ادامه مثالي از هر يك را به شما نشان مي‌دهيم.

 

حالت اول: ويرايشگر پيش‌فرض براي تمام كاربران

تنظيمات پيش‌فرض براي افزونه ويرايشگر كلاسيك آن است كه به ويرايشگر اصلي كه پيش از اين از آن استفاده مي‌كرديد بازمي‌گردد (همان‌طور كه در ادامه ديده مي‌شود).

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

حالت دوم: به كاربران امكان تغيير ويرايشگرها داده شود

همچنين اين قابليت را داريد كه به كاربران حق انتخاب بدهيد. شايد بخواهيد ويرايشگر پيش‌فرض در حال حاضر كلاسيك باشد، اما اين قابليت را داشته باشيد كه بين ويرايشگرهاي كلاسيك و بلاك گوتنبرگ تعويض داشته تا شروع به يادگيري ويرايشگر جديد كنيد.

اين به صفحه نمايش صفحات و پست‌ها گزينه ويرايش جايگزين اضافه مي‌كند. استفاده از اين، لينك‌ها، پست يا صفحه مربوطه را در ويرايشگر كلاسيك در ويرايشگر بلاك گوتنبرگ باز مي‌كند. اگر مي‌خواهيد كاربران قابليت انتخاب نداشته باشند، مي‌توانيد اين‌ها را با هم غيرفعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

معكوس اين حالت نيز كار مي‌كند. شايد بخواهيد ويرايشگر بلاك گوتنبرگ پيش‌فرض باشد، اما به كاربران اين اجازه را بدهيد كه در زمان لزوم ويرايشگر را به حالت كلاسيك تغيير دهند. اگر لينك ويرايشگر كلاسيك را كليك نكنيد، پست‌ها و صفحات در ويرايشگر بلاك گوتنبرگ باز مي‌شوند (كه در ادامه نيز در تصوير آمده است).

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

اگر مشترياني داريد و نگران اين هستيد كه گزينه‌هاي ويرايشگر كلاسيك زير صفحات افزونه و نوشتار نشان داده شوند، مي‌توانيد افزونه Addon رايگان ويرايشگر كلاسيك را نصب كنيد. اين تمام تنظيمات را پنهان مي‌كند. يا مي‌توانيد افزونه جايگزين زير را بررسي كنيد.

 

 

روش دوم: افزونه وردپرس غيرفعال كردن گوتنبرگ را نصب كنيد

با اين كه افزونه ويرايشگر كلاسيك به طور رسمي جهت بازيابي ويرايشگر قبلي پيشنهاد شده، شما مي‌توانيد افزونه وردپرس غيرفعال كردن گوتنبرگ را نيز امتحان كنيد. اساسا همان كار را انجام مي‌دهد، اما چند ويژگي اضافه نيز به همراه دارد هرچند حجم آن خيلي كم است. اگر با مشترياني كار مي‌كنيد، اين احتمالا راه‌حل بهتري باشد. توسعه‌دهنده اين افزونه، جف استار اين گونه مي‌گويد:

«اين يك راه‌حل جامع و كامل براي مديريت گوتنبرگ است. تمام ردهاي گوتنبرگ را پنهان كرده و آن را با ويرايشگر كلاسيك جايگزين مي‌كند.»

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

افزونه غيرفعال كردن گوتنبرگ در حال حاضر بيش از ۹۰۰۰ دانلود فعال داشته و نمره‌ آن ۵ از ۵ بوده است.

مي‌توانيد آن را از مخزن وردپرس يا با جست‌وجوي عبارت «غيرفعال كردن گوتنبرگ» در پيشخوان وردپرس، زير بخش افزونه، اضافه كردن مورد جديد (Plugins → Add New) آن را پيدا كنيد. سپس روي «حالا نصب كن» كليك كرده و افزونه را فعال كنيد.

 

غيرفعال كردن گوتنبرگ

 

يك نكته خوب در خصوص اين افزونه اين است كه تنظيمات در فهرست خود آن در بخش تنظيمات، غيرفعال كردن گوتنبرگ (Settings → Disable Gutenberg) قرار داده شده‌اند. در صفحه پيش‌فرض نوشتار، گزينه ديگري اضافه نمي‌كند. اين موضوع خوبي است زيرا همان‌طور كه در تصوير پايين مي‌بينيد، يكي از گزينه‌ها پنهان كردن فهرست خود افزونه است. اين گزينه اساسا فهرست را براي همه نامرئي مي‌كند.

و به مانند ويرايشگر كلاسيك، گزينه غيرفعال كردن ويجت فراخوان «گوتنبرگ را امتحان كنيد» نيز در داشبورد وجود دارد.

 

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به غيرفعال كردن گوتنبرگ در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.


برچسب: نرم افزار CRM،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۰۱:۴۷ توسط:arg موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :