طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب .

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

رنگ صندلي استاديوم فوتبال

چرا رنگ صندلي استاديوم فوتبال اهميت دارد؟

در كشورهاي پيشرفته، در عرصه ورزش و سرگرمي دو عامل همسو با هم توجه طراحان فضاهاي تفريحي-ورزشي را به خود جلب كرده است. عامل اول ساختار حرفه‌اي اين فضاهاست كه بايد متناسب با كاركرد مورد نظر آنها باشد تا ورزشكاران و كاربران عادي بتوانند به شكل بهينه‌اي از آن استفاده كنند و سود ببرند و دومين عامل كه شايد حاشيه‌اي به نظر برسد و عموم مردم فكر كنند هزينه‌اي اضافي است، بُعد زيبايي اين مكان‌هاست. شايد باور عمومي اين باشد ولي حقيقت اين است كه همين بُعد زيباشناختي است كه افراد را به خود جذب مي‌كند و در درازمدّت سودآور مي‌شود.

در عرصه ورزش، استاديوم‌ها به‌ويژه استاديوم‌هاي فوتبال در ليگ‌هاي برتر اروپايي از فضا بهترين استفاده را مي‌برند تا تماشاگر را به خود جذب كنند. رنگ صندلي استاديوم فوتبال، طراحي نور، نوع چمن ورزشي(مثلا چمن مصنوعي ورزشي)، جايگاه تماشاچيان، تهويه ورزشگاه و … از عوامل مهمي هستند كه در كنار مسائل زيباشناختي استاديوم‌ها بايد لحاظ شوند. از مهمترين فاكتورها در استاديوم‌هاي ورزشي، رنگ است. رنگ صندلي استاديوم فوتبال در جذابيت و زيبايي استاديوم و زمين، افزايش فروش و درآمد استاديوم‌هاي ورزشي و از همه مهم‌تر تقويت روحيه بازيكنان در حين بازي موثر است.

حتي اگر تماشاچي از يك بازي ديدن نكند و اكثر صندلي‌ها خالي باشند، نما و رنگ و چينش آنهاست كه مي‌تواند در نظر بازيكني كه در زمين بازي مي‌كند، تاثيرگذار باشد و كيفيت بازي او را تغيير دهد.

بنابراين بهتر است درباره اين مسائل به ظاهر حاشيه‌اي به شيوه تازه‌تري نگاه كنيم. به همين منظور در ادامه به بررسي يكي از عناصر مهم در زيبايي و كيفيت يك ورزشگاه يعني به موضوع رنگ صندلي استاديوم فوتبال مي‌پردازيم و ورزشگاهي مشهور و چشم‌نواز را به شما معرفي مي‌كنيم. بي‌شك استفاده از تجارب ديگران در اين راه مي‌تواند راهنماي مديران و تصميم‌گيران ورزشي براي داشتن استاديوم ورزشي بهتري باشد.

چمن مصنوعي

 

استاديوم مونيسيپال آويرو

استاديوم مونيسيپال آويرو يكي از زيباترين و زنده‌ترين استاديوم هاي ورزشي دنياست. استاديوم مونيسيپال آويرو در شهر آويرو در مركز پرتغال قرار گرفته و به خاطر رنگ‌هاي زنده و ديناميسم بالايي كه دارد، در جهان مشهور شده است.

طراحي و همچنين رنگ صندلي استاديوم فوتبال مونيسيپال آويرو بسيار جاه‌طلبانه است. اين استاديوم در عين استفاده از اشكال ساده توانسته كل ورزشگاه را به استاديومي محبوب و جذاب در نظر فوتبال دوستان تبديل كند. رنگ صندلي استاديوم فوتبال مونيسيپال آويرو چنان جذاب است كه علاوه بر برگزاري مسابقات رسمي ورزشي، بسياري از رويدادهاي فرهنگي و جشن‌هاي مختلف نيز در آن برگزار مي‌شود.

 

براي مطالعه ادامه متن به رنگ صندلي استاديوم فوتبال مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۵:۱۶ توسط:arg موضوع:

شركت هاي توليد كننده چمن مصنوعي در تركيه

يك شركت و ۹ برند!

چمن مصنوعي در تركيه

كشور تركيه طي بيست و چند سال اخير توانسته به چنان اقتصاد شكوفايي در منطقه دست يابد كه به پل ارتباطي ميان آسيا و اروپا تبديل شود. اين كشور توانسته پله‌هاي ترقّي را در صنايع مختلف طي كند و در عرصه‌هاي گوناگون به يكي از كشورهاي پيشرو در منطقه تبديل شود. ورزش اين كشور به ويژه فوتبال آن از سطح آسيا فاصله گرفته و خود را در زمره همتايان اروپايي خود قرار داده است. از اينرو، در رقابت با كشورهاي اروپايي در پيشرفت و ترقّي صنايع ورزشي خود برآمده و توانسته با استفاده از به روزترين فناوري‌هاي دنياي ورزش همگام با همتايان اروپايي خود حركت كند و در عرصه رقابت بدرخشد.

صنعت چمن مصنوعي اين كشور نيز توانسته توجه دنيا به ويژه اروپا را به خود جلب كند. طوري‌كه يكي از شناخته شده ترين شركت هاي اين صنعت با نام «ريفرم گروپ» با سابقه بيست و پنج ساله اش در صنعت چمن مصنوعي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

صنعت چمن مصنوعي در تركيه تحت عنوان اين شركت يعني «ريفرم گروپ» شناخته مي‌شود كه هم توليدكننده و صادركننده چمن مصنوعي توليدي تركيه است و هم معتبرترين آنها به حساب مي‌آيد. نكته قابل توجه درباره ريفرم گروپ اين است كه شركت يادشده با ۹ برند مختلف درحال خدمات رساني است و از بالاترين سطح فناوري بين المللي در توليد چمن مصنوعي استفاده مي‌كند.

صنعت چمن مصنوعي در تركيه به واسطه اين شركت، شاه‌راهي شده كه آسيا را به اروپا پيوند داده و نه تنها در حوزه ورزش برندي معتبر به حساب مي‌آيد كه كشورهاي منطقه مي‌توانند در زمينه‌هاي ديگري چون مناظر و چشم اندازها، باغ هاي مصنوعي، فضاهاي شهري، فضاها و مراكز تجاري و غيره از خدمات اين شركت بهره ببرند.

 

پيشنهاد مي‌كنيم حتما درباره‌ي چمن مصنوعي در امارات بخوانيد.

 

 

نگاهي به توليدات چمن مصنوعي ريفرم گروپ

صنعت چمن مصنوعي در تركيه در سايه نام بزرگي همچون «ريفرم گروپ» خود شامل هشت شركت فرعي مي شود كه در ميان آنها دو نام «ريفرم اسپورتس» و «رِف تِرف» بيشتر به چشم مي آيند. اوّلي نقش شركت پيمانكار و دومي نيز نقش توليد كننده چمن مصنوعي را بازي مي كند. نكته مهم و قابل توجه هم اين است كه «ريفرم اسپورتس» سالانه ۱۱ ميليون مترمربّع چمن مصنوعي براي بيش از ۹۰ كشور دنيا توليد مي‌كند.

ريفرم گروپ و خدمات تخصصي!

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي در تركيه در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۴:۱۰ توسط:arg موضوع:

نور زمين فوتبال و بهترين طراحي ممكن

ديد تماشاچي مهم‌تر است يا ديد بازيكن؟

امروزه در طراحي و معماري ورزشگاه‌ها به ويژه استاديوم هاي فوتبال، عوامل مختلفي هستند كه مورد توجه قرار مي گيرند. در كشورهاي پيشرفته اروپايي به جزئيات بسيار ظريفي در معماري توجه مي شود كه علاوه بر زيبايي و چشم نواز بودن سازه ها، حداكثر ميزان بازدهي را هم پوشش دهند. اما چه بايد كرد تا خدماتي كه در زمين چمن ارائه مي شود، هم از نقطه نظر زيباشناختي ممتاز باشد و هم از لحاظ كاربردي در سطح بالايي قرار گيرد؟

يكي از عناصر بسيار مهم در زمين هاي فوتبال به طور خاص، نور ورزشگاه است؛ اينكه تماشاچي و بازيكن هر دو ديد خوبي نسبت به زمين داشته باشند بستگي به نور زمين فوتبال دارد. نور زمين فوتبال همواره مورد توجه صاحبان زمين هاي ورزشي و معماران اين سازه ها بوده است. نكته بسيارمهم در اين باره اين است كه نور ورزشگاه‌ها بايد با استانداردهاي فيفا، ليگ برتر هر كشور و بازي هاي المپيك همخواني داشته باشد. اين نهادها حتي براي نور ورزشگاه ها استانداردهايي طراحي كرده اند كه در زمره جزئيات بسيار مهم در طراحي زمين هاي ورزشي به حساب مي آيد.

در طراحي نور زمين فوتبال عوامل متعددي دخيل هستند كه عبارتند از: اندازه زمين بازي، ارتفاع زمين، موقعيت جغرافيايي زمين، و تعداد تيرهاي چراغ برق، شدت روشنايي و توزيع يكسان نور. مساله بسيار مهم آنكه همه اين عوامل اهميت دارند و به يك اندازه بايد مورد توجه قرار گيرند. در حقيقت بر اساس تجزيه و تحليل همين فاكتورها و عوامل مرتبط با يكديگر است كه مهندسان طراحي نور قادرند براي نورافكن هاي زمين فوتبال به طور دقيق برنامه ريزي مي كنند. اما آنها چه مي كنند؟

 

چمن مصنوعي فوتبال

 

تجزيه و تحليل عوامل مهم در طراحي نور زمين فوتبال

مهندسان طراحي نور در اولين مرحله با استفاده از نرم افزارهاي فوق تخصصي، دست به شبيه سازي زمين فوتبال مي زنند تا جايگاه نور را در زمين فوتبال مشخص كنند. اين نرم افزارهاي با توجه به نتايج دقيقي كه ارائه مي دهند، ديد نسبتا كاملي از وضعيت نور در فضاي واقعي به مهندسان ارائه مي كنند. اين نرم افزارها الگوهاي اوليه و پيش فرضي را از انواع زمين هاي ورزشي دارند كه بر اساس آنها تعيين مي كند نورافكن هاي زمين و به طور كلي، طراح نور چنين فضايي چگونه و با چه كيفيتي بايد باشد.

مهندسان طراح نور در مرحله دوم باز به كمك اين نرم افزار، نيروي برق، ميزان خروجي تشعشعات نوري و زاويه پرتوهاي نور را مي سنجد و بعد تصميم مي گيرند كه نور يك ورزشگاه سرباز را چگونه طراحي كنند چون هر تركيب هر كدام از اين عوامل، نتايج متفاوتي را در پي دارد. در پايان، پيش از شروع فاز اجرايي كار، نمونه نهايي از زمين بازي در محيط نرم افزار به همراه تجزيه و تحليل هاي دقيق مبني بر اينكه بازيكنان چگونه همديگر را مي بينند و تماشگران چه طور بازي را تماشا مي كنند، در اختيار مشتري قرار داده مي شود تا تصميم نهايي را بگيرد.

 

چمن مصنوعي


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۲:۳۱ توسط:arg موضوع: