طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب .

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

نور زمين فوتبال و بهترين طراحي ممكن

ديد تماشاچي مهم‌تر است يا ديد بازيكن؟

امروزه در طراحي و معماري ورزشگاه‌ها به ويژه استاديوم هاي فوتبال، عوامل مختلفي هستند كه مورد توجه قرار مي گيرند. در كشورهاي پيشرفته اروپايي به جزئيات بسيار ظريفي در معماري توجه مي شود كه علاوه بر زيبايي و چشم نواز بودن سازه ها، حداكثر ميزان بازدهي را هم پوشش دهند. اما چه بايد كرد تا خدماتي كه در زمين چمن ارائه مي شود، هم از نقطه نظر زيباشناختي ممتاز باشد و هم از لحاظ كاربردي در سطح بالايي قرار گيرد؟

يكي از عناصر بسيار مهم در زمين هاي فوتبال به طور خاص، نور ورزشگاه است؛ اينكه تماشاچي و بازيكن هر دو ديد خوبي نسبت به زمين داشته باشند بستگي به نور زمين فوتبال دارد. نور زمين فوتبال همواره مورد توجه صاحبان زمين هاي ورزشي و معماران اين سازه ها بوده است. نكته بسيارمهم در اين باره اين است كه نور ورزشگاه‌ها بايد با استانداردهاي فيفا، ليگ برتر هر كشور و بازي هاي المپيك همخواني داشته باشد. اين نهادها حتي براي نور ورزشگاه ها استانداردهايي طراحي كرده اند كه در زمره جزئيات بسيار مهم در طراحي زمين هاي ورزشي به حساب مي آيد.

در طراحي نور زمين فوتبال عوامل متعددي دخيل هستند كه عبارتند از: اندازه زمين بازي، ارتفاع زمين، موقعيت جغرافيايي زمين، و تعداد تيرهاي چراغ برق، شدت روشنايي و توزيع يكسان نور. مساله بسيار مهم آنكه همه اين عوامل اهميت دارند و به يك اندازه بايد مورد توجه قرار گيرند. در حقيقت بر اساس تجزيه و تحليل همين فاكتورها و عوامل مرتبط با يكديگر است كه مهندسان طراحي نور قادرند براي نورافكن هاي زمين فوتبال به طور دقيق برنامه ريزي مي كنند. اما آنها چه مي كنند؟

 

چمن مصنوعي فوتبال

 

تجزيه و تحليل عوامل مهم در طراحي نور زمين فوتبال

مهندسان طراحي نور در اولين مرحله با استفاده از نرم افزارهاي فوق تخصصي، دست به شبيه سازي زمين فوتبال مي زنند تا جايگاه نور را در زمين فوتبال مشخص كنند. اين نرم افزارهاي با توجه به نتايج دقيقي كه ارائه مي دهند، ديد نسبتا كاملي از وضعيت نور در فضاي واقعي به مهندسان ارائه مي كنند. اين نرم افزارها الگوهاي اوليه و پيش فرضي را از انواع زمين هاي ورزشي دارند كه بر اساس آنها تعيين مي كند نورافكن هاي زمين و به طور كلي، طراح نور چنين فضايي چگونه و با چه كيفيتي بايد باشد.

مهندسان طراح نور در مرحله دوم باز به كمك اين نرم افزار، نيروي برق، ميزان خروجي تشعشعات نوري و زاويه پرتوهاي نور را مي سنجد و بعد تصميم مي گيرند كه نور يك ورزشگاه سرباز را چگونه طراحي كنند چون هر تركيب هر كدام از اين عوامل، نتايج متفاوتي را در پي دارد. در پايان، پيش از شروع فاز اجرايي كار، نمونه نهايي از زمين بازي در محيط نرم افزار به همراه تجزيه و تحليل هاي دقيق مبني بر اينكه بازيكنان چگونه همديگر را مي بينند و تماشگران چه طور بازي را تماشا مي كنند، در اختيار مشتري قرار داده مي شود تا تصميم نهايي را بگيرد.

 

چمن مصنوعي


برچسب: چمن مصنوعي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۲:۳۱ توسط:arg موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :