طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب .

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

نگهداري از چمن مصنوعي در اماكن پرتردد

چمن مصنوعي همان ظاهر چمن طبيعي را دارد و در عين حال، داراي دوام و ماندگاري بيشتر است، شايد به همين دليل است كه اكنون در بسياري از اماكن، به ويژه در اماكن پرتردد، جايگزين چمن طبيعي شده. اين جايگزيني، دلايل زيادي دارد اما كمبود آب در سراسر جهان كه به صورت يك چالش جدي در آمده يكي از دلايلي است كه لزوم استفاده از چمن مصنوعي را دو چندان كرده. با گسترش زمينه‌هاي استفاده از چمن مصنوعي، موضوع حفاظت از آن، اهميت بيشتري پيدا كرده اما در اين ميان، نگهداري از چمن مصنوعي در اماكن پرتردد اهميتي مضاعف دارد.

در كل، نگهداري از چمن مصنوعي در اماكن پرتردد بسيار ساده‌تر از چمن طبيعي است چراكه به كاشتن، كود دادن يا استفاده از آفت كش‌ها نياز ندارد. بسياري از كاربران به اين نكته مهم توجه ويژه دارند كه در مكان‌هاي پرتردد، مانند رستوران‌ها، مراكز خريد يا هتل‌ها، كه حفظ زيبايي و ظاهر در جذب مشتريان امري حياتي و مهم محسوب مي شود، استفاده از چمن مصنوعي بسيار مقرون به صرفه است. در واقع چمن مصنوعي در صورت نصب و استفاده صحيح، يك سرمايه گذاري مناسب به حساب مي‌آيد و مي‌تواند سال‌هاي متمادي، جوابگوي نياز مصرف كنندگان باشد.

 

دورافيل، ابزاري براي نگهداري از چمن مصنوعي در اماكن پرتردد

يكي از موادي كه در ساخت چمن مصنوعي به كار مي‌رود و حس تازگي چمن طبيعي را تداعي مي‌كند اينفيل است. اينفيل از خم شدن چمن در اثر فشار زياد جلوگيري مي‌كند و به حفظ حالت ايستايي آن كمك مي‌كند. شن سيليس، لاستيك خرد شده و شن دورافيل سه نوع اينفيل هستند كه بسته به كاربرد چمن مصنوعي استفاده مي‌شوند. دورافيل كه جديدترين نوع اينفيل به حساب مي‌آيد بهترين گزينه براي تقويت توان و امكان نگهداري چمن مصنوعي در اماكن پرتردد است چراكه به لحاظ فني، ويژگي‌هاي قابل توجهي دارد.

 

شن دورافيل شبيه به شن سيليكاست و از جنس هسته كوارتز است. اين ماده از جذب حرارت توسط چمن جلوگيري مي‌كند، آن را خنك نگاه مي‌دارد و مايعات را جذب نمي‌كند. در ساختار آن هيچ نوع ماده سمي و يا فلزات سنگين وجود ندارد. ويژگي جالب آن خاصيت ضد باكتريايي اين ماده است، به طوريكه باكتري‌ها و قارچ‌ها را از اين مي‌برد و مانع از رشد آنها درون چمن مصنوعي مي‌شود. بنابراين با استفاده از آن با يك تير چند هدف را نشانه مي‌گيريد و نياز چنداني نيست كه نسبت به مقاومت چمن مصنوعي در اماكن پرتردد نگران باشيد.

 

روش‌هاي نگهداري از چمن مصنوعي در اماكن پرتردد

چمن مصنوعي برخلاف چمن طبيعي نياز به نگهداري روتين و مداوم ندارد با اين حال مصنوعي بودن آن به معناي عدم نياز به مراقبت و توجه نيست. به خصوص در مناطق پر تردد ممكن است دچار ساييدگي و فرسايش شود. تنها با انجام چند كار ساده، طول عمر و اطمينان از نگهداري صحيح چمن مصنوعي در اماكن پرتردد را تضمين كنيد.

 

رد پاي مراجعين را پاك كنيد!

 

چمن مصنوعي كه در مكاني پرتردد نصب شده باشد، دائما در معرض انواع عوامل آسيب رسان است. عواملي نظير انواع آلودگي‌هاي مواد. شستشوي منظم به وسيله آب، ساده ترين راه براي حذف بسياري از لكه‌ها از روي چمن مصنوعي است. براي لكه‌هايي مانند جوهر، گريس و يا روغن ماشين نيز مي‌توان از شوينده هاي معمولي خانگي يا محلول آمونياك استفاده كرد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي در اماكن پرتردد مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۸:۵۶ توسط:arg موضوع:

مراقبت از چمن مصنوعي

با چمن مصنوعي مهربان‌تر باشيم (گريزي بر آسيب‌ها و توصيه‌هاي مراقبت از چمن مصنوعي )

هر شخصي بنابر حرفه، شغل و دغدغه هاي فكري روزمره خود، به موضوعات مرتبط با آن توجه بيشتري نشان مي‌دهد. مثلا يك مهندس معمار به طور ناخودآگاه ساختمان‌ها را مورد بررسي و موشكافي قرار مي‌دهد و يا يك مهندس مكانيك، به موضوعات پيرامون اتومبيل علاقه و اشتياق نشان مي‎دهد. اين رفتار يكي از پديده‌هاي شگفت انگيز ذهن انسان است كه به آن غربالگري مي‌گويند. افراد شاغل در حوزه چمن مصنوعي از جمله پرسنل گروه چمنزار نيز از اين قاعده مستثني نيستند و طبيعتاً توجه بيشتري نسبت به موارد استفاده چمن مصنوعي و مراقبت از چمن مصنوعي در گوشه و كنار محيط زندگي خود نشان مي‌دهند. دستاورد اين مواجهه و تعامل پويا، تجربيات جالبيست كه بازگو كردن و پرداختن به آنها، نكات آموزنده گران‌بهايي را در اختيار كاربران فعلي و آينده چمن مصنوعي قرار مي‌دهد.

 

بدرفتاري با چمن مصنوعي

از مواردي كه به كرّات ديده مي‌شود، عدم رعايت اصول صحيح نگهداري چمن مصنوعي در فضاهاي خصوصي و عمومي است. به زبان ساده مي‌توان گفت كه در بسياري از موارد، با چمن مصنوعي بدرفتاري مي‌شود كه اين امر تاثيرات مخرّب و ناگواري بر آن خواهد داشت. اين تاثيرات را ميتوان به دو دسته موقّتي و دائمي تقسيم بندي كرد.

تاثيرات موقتي:

در كوتاه مدت چمن دچار تغيير ظاهري مي شود كه اين تغيير قابل جبران و زودگذر است.

تاثير دائمي:

چمن به صورت هميشگي دچار تغييرات ظاهري و فيزيكي مي‌گردد. اين تغييرات غيرقابل بازگشت هستند و كيفيت چمن را به شدت كاهش مي‌دهد. اين تاثيرات گاهي به اندازه اي گسترده است كه ماهيت كاربري چمن مصنوعي و موجوديت آن را دگرگون مي‌كند. اجراي عمليات ساختماني، نوسازي و تعميرات در بناها در زُمره پرخطرترين فعاليت‌هاييست كه مي‌تواند صدمات جبران‌ناپذيري به چمن‌ مصنوعي وارد نمايد. چندي پيش با يكي از اين موارد روبه رو شديم كه به دليل شرايط وخيم نگهداري از چمن مصنوعي واقع در محل، از آن عكس برداري انجام شد تا در قالبِ نوشتاري پندآموز مطرح شود.

 

بر اساس نوع تهديدات قابل مشاهده در اين تصوير، به توضيح هر يك مي‌پردازيم:

۱-اجسام سخت ، تيز و بُرنده

 

در مقالات پيشين (بررسي موارد تأثير گذار بر رنگ و شكل چمن مصنوعي) به دفعات درباره ضرر و زيان اين قبيل اجسام بر روي چمن مصنوعي صحبت كرده‌ايم. اشياي فلزي، سنگي، شيشه اي، پليمرهاي سخت و خشك و مواد مشابه در صورتي كه كه داراي لبه هاي تيز باشند، مي‌توانند باعث ايجاد بُرش در الياف و بكينگ چمن مصنوعي شوند. زماني كه الياف سطحي بريده مي‌شود، چمن به صورت لكه‌اي دچار كچلي مي‌گردد. بُرش در لايه بكينگ (نگهدارنده زيرين) نيز پارگي‌هاي گسترده اي ايجاد مي‌كند كه ترميم آنها بسيار دشوار است. انبار كردن و نگهداري ابزار آلات ساختماني، بلوك و سنگ با لبه‌هاي تيز، شيشه پنجره، ميز و صندلي و كُمدهاي چوبي با سطوح شكسته، مساله‌اي است كه با اندكي توجه و دلسوزي مالكان چمن مصنوعي، قابل پيشگيري مي‌باشد.

 

۲-خاك ، سيمان ، گچ ، آهك و همه انواع مواد پودري

از موراد ديگري كه در مراقبت از چمن مصنوعي بايد رعايت شود، جلوگيري از تماس با مسالح ساختماني است.

اين گونه مواد از طريق فيزيكي و شيميايي به چمن مصنوعي آسيب وارد مي‌كنند، كه مهم‌ترينِ آن؛ ايجاد پوسيدگي مي‌باشد. اين مواد غالباً داراي ماهيت اسيدي و يا قليايي بوده و هنگامي كه با آب تركيب مي‌شوند، با الياف و بكينگ واكنش تركيبي انجام داده و اثرات مخرّبي مانند تغيير رنگ، ايجاد شكنندگي و پوسيدگي را در مدت زمان كوتاه به چمن وارد مي‌كند. از سوي ديگر، لايه نسبتاً سختي بر روي سطح الياف پديدار مي‌شود، كه تردّد بر روي چمن، باعث خرد و شكسته شدن آن مي‌گردد. شكستگي و جويدگي الياف و به دنبال آن، كاهش شديد عمر چمن مصنوعي از عواقب اين پديده مي‌باشد.

 

رسوب تدريجي املاح

رسوب تدريجي املاح نيز از ديگر پيامدهاي اين مواد است كه مختصراً به آن مي‌پردازيم. نيروي كِشِش سطحي،از پديده‌هاي فيزيكي معروف است، كه مي‌توان گفت همه افراد در زندگي روزمره با آن مواجه شده‌اند. باقي ماندن قطرات آب بر روي سطح شيشه‌هاي معمولي، ساده‌ترين مثال براي اين پديده است. پس از بارش باران و يا اِشباع رطوبت در هوا، قطرات آب در فضاي گودِ حاصل از زاويه بسته برگ، گير مي افتد و به آهستگي تبخير مي شود. پس از تبخير آب، تمامي مواد جامدي كه به صورت محلول در آب وجود داشته، روي سطح برگ رسوب كرده و لايه مقاومي را تشكيل ميدهد.

در چمن مصنوعي نيز درست مانند چمن طبيعي ، آلودگي هاي فيزيولوژيك از قبيل خاك ، ريزگرد ، سيمان و …. در سطح فيلامنت هاي با اشكال پيچيده انباشته مي شود .به عنوان مثال ، الياف با اَشكال V ، W، Y و اٌمگا در ساختار خود داراي زواياي بسته اي هستند كه يك فضاي گود را تشكيل مي دهد.اگر چمن مصنوعي بلافاصله پس از آلوده شدن با مواد ذكر شده، مورد شست و شو با فشار آب قوي و جاروهاي پُرز پلاستيكي قرار گيرد، تمامي مواد از روي سطح چمن پاك مي‌شود. ولي اگر در اين امر تأخير ايجاد شود، زدودن لايه رسوبي بسيار دشوار خواهد شد.

براي مطالعه‌ي ادامه‌ي متن به مراقبت از چمن مصنوعي در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۰:۴۰ توسط:arg موضوع:

استفاده متنوع از چمن مصنوعي

چمن مصنوعي، از زمين فوتبال تا لاك جيغ!

پيش از اين درباره‌ي چمن مصنوعي و كابري هاي خاص صحبت كرديم، اكنون مي‌خواهيم بيشتر در اين‌باره و استفاده متنوع از چمن مصنوعي بگوييم. زندگي امروزه بشر با تنوّع و كثرت همراه است. ايده هاي خلّاقانه را مي توان در جزئي‌ترين مسائل زندگي روزمره، مشاهده كرد. همين ايده هاي خلّاق، بازار صنايع مختلف را رونق بخشيده و توجّه مشتريان را به محصولات و خدمات گوناگون جلب كرده است. يكي از اين موارد استفاده از كاور چمن مصنوعي به عنوان ضربه گير موبايل است! بله درست متوجه شديد، چمن مصنوعي به عنوان كاوري براي ضربه گير موبايل! اين روزها اين مورد را به ويژه در شهرهاي بزرگ و پايتخت مي‌توان مشاهده كرد.

كافي است به پاساژ علاء الدّين برويد تا به چشم خود ببينيد كه در بعضي فروشگاه هاي تلفن همراه، يكي از آپشن‌هاي كاور موبايل، همين چمن مصنوعي است! اما جالب‌تر اين است كه بدانيد استفاده از چمن مصنوعي به عنوان كاور تلفن همراه، تنها كاربرد عجيب اين محصول در زندگي روزمره مردم نيست. درواقع به موارد زيادي مي‌توان اشاره كرد كه در آنها چمن مصنوعي از كاربرد رايج خود فاصله گرفته و صرفاً محدود به زمين هاي ورزشي يا پارك‌ها نشده است.

 

مرور برخي از موارد رايج استفاده متنوع از چمن مصنوعي

شناخته شده‌ترين مورد استفاده از چمن مصنوعي در زمين هاي ورزشي، چمن مصنوعي در زمين فوتبال است و از جمله مهم ترين مزاياي استفاده از چمن مصنوعي در زمين هاي ورزشي نيز ضد لغزندگي بودن آن است. ويژگي‌اي كه در نهايت بر روي كيفيت بهتر بازي بازيكنان تاثيرگذار است. استفاده از چمن مصنوعي در زمين بازي كودكان، ديگر موردي است كه براي خانواده‌ها اهمّيت دارد. عدم ايجاد حساسيت اين محصول، آن را به گزينه‌اي محبوب در ميان خانواده‌ها تبديل كرده است. استفاده از اين چمن همچنين در زمين‌هاي بازي فضاي بسته نيز روز به روز در حال افزايش است. سرسبزي يكنواخت چمن مصنوعي در فضاهاي بسته‌اي كه نور خورشيد به آن راه ندارد، حس خوبي به افراد مي‌دهد به خصوص كه مي‌توان با استفاده از اين چمن، بازي‌هاي معمولي را كه در فضاي باز انجام مي‌دهيم، در فضاي بسته نيز انجام دهيم.

 

براي مطالعه ادامه متن به استفاده متنوع از چمن مصنوعيدر سايت چمنزار مراجعه كنيد.

 


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۰۹ توسط:arg موضوع:

چمن مصنوعي براي مراكز تفريحي

زماني‌كه صحبت از مراكز تفريحي مي­‌شود منظور ما كاربري‌هاي متفاوت با نيازهاي متفاوت است. بنابراين در ابتدا مراكز تفريحي كه چمن مصنوعي در آنها كاربرد فراوان دارد به صورت فهرست وار اشاره كرده

و در ادامه به ويژگي‌هاي مهم چمن مصنوعي براي مراكز تفريحي خواهيم پرداخت:

  1. شهربازي
  2. پارك ­ها
  3. رستوران­ ها
  4. باغچه ­هاي سنتي
  5. كافه (فضاي باز)

با مشاهده ليست فوق به اين نتيجه مي­‌رسيد كه نيازهاي چمن مصنوعي براي مراكز تفريحي هركدام مختص به خود آنها مي­‌باشد. اما مي‌شود يكسري موارد مشترك را بين آنها پيدا كرد. ابتدا به ويژگي‌هاي مورد نياز همه­‌ي كاربري­‌ها مي‌پردازيم سپس يك به يك در مورد آن­ها بحث خواهيم كرد.

 

اشتراك اول- تردد بالا

اگر مسئول هر يك از مراكز تفريحي باشيد اولين دغدغه­‌ي شما مقاومت چمن مصنوعي در برابر تردد بالا خواهد بود. براي اين منظور بايد توجه داشته باشيد كه دو ويژگي كيفيت الياف و تراكم چمن مصنوعي مهم‌ترين ويژگي‌هاي مقاومت آن در برابر تردد بالا مي­‌باشد. در صورتي‌كه چمن مصنوعي داراي تراكم پاييني باشد در دراز مدت دچار كوبيدگي الياف خواهدشد و همين موضوع موجب كاهش طول عمر آن خواهد شد. در رابطه با كيفيت الياف به‌جز آنچه برداشت خود شما از ظاهر چمن مي­‌باشد مي‌­توانيد به مراكز معتبر فروش چمن مصنوعي مراجعه كرده و از مشاوره­‌ي آنها استفاده نماييد.

 

اشتراك دوم- مقاومت در برابر نور خورشيد

آزمايش­‌هاي انجام شده بر روي الياف چمن مصنوعي در كمپاني‌هاي معتبر توليدي صورت مي‌گيرد و شايد به دست آوردن جواب آزمايش‌­هاي مقاومت اشعه UV به راحتي و از طريق فروشنده‌­ها ميسر نباشد. جهت آسودگي خيال شما مي‌توان گفت كه موضوع رنگ­ پريدگي الياف براي در توليدات قرن اخير يكي از موارد اوليه محسوب مي‌شود و به‌جرات مي‌توان گفت ۸۰% محصولات بازار ايران مي‌توانند اين استاندارد را پاس كنند. پيشنهاد گروه چمنزار در اين بخش محصولاتي مي‌باشد كه با الياف هلندي توليد و يا وارد كشور مي‌­شوند. چمن‌­هاي با الياف چيني رتبه بعدي و درنهايت چمن‌هاي با الياف ايراني مي­‌باشد.

چمن مصنوعي در شهربازي

مهم‌ترين ويژگي در فضاهاي مراكز تفريحي شهربازي تردد بالا مي‌­باشد. اما در برخي موارد مسئولين شهربازي از چمن مصنوعي به عنوان ضربه‌­گير در برخي فضاهاي باز استفاده مي­‌كنند. در چنين شرايطي مي‌بايست از چمن­‌هاي مصنوعي با ارتفاع الياف بالاي ۲۰ ميلي‌متر و تراكم بالا با استفاده از لايه­‌ي ضربه­‌گير ژئوتكستايل استفاده كرد تا اين محصول بتواند مسئوليت ضربه­‌گيري را به نحو مطلوبي انجام دهد. همچنين يادآور مي­‌شويم كه چمن‌­هاي مصنوعي داراي الياف فيبريليت ضربه‌­پذيري مناسب­‌تري نسبت به چمن‌­هاي مصنوعي مونوفيلامنت دارند.

 

چمن مصنوعي در پارك‌ها

از نظر ويژگي‌هاي مورد نياز مراكز تفريحي كاملاً مشابه با كاربري شهربازي مي‌­باشد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي براي مراكز تفريحي در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۱:۰۸ توسط:arg موضوع:

نمايندگي فروش چمن مصنوعي

نمايندگي فروش چمن مصنوعي

اين روزها فروش چمن مصنوعي مورد توجه بسياري قرار گرفته است. چمن مصنوعي اولين ‏بار در حدود شصت و پنج سال پيش در كشور آمريكا براي زمين‌هاي ورزشي راگبي توليد شد. اين موضوع زماني مورد توجه ‏قرار گرفت كه ورزشكاران اين رشته ورزشي در هنگام استفاده از زمين‌هاي بازيشان دچار مشكلات زيادي شدند. مسئولان ‏برگزاري اين مسابقات به فكر پوششي با ظاهر چمن طبيعي اما با مقاومت بالا افتادند.‏ در گذر سال‌ها چمن‌هاي مصنوعي دچار تغييرات فراواني شد و نسل‌هاي مختلف آن يكي پس از ديگري وارد بازار گرديد و ‏همگان را متحير نمود. تا اينكه زيباترين و كامل‌ترين نسل از آنها، فروش چمن‌هاي مصنوعي را متحول كرد. چمن‌هاي مصنوعي ‏نسل پنجم كه با ساختار منحصر به فرد برگ‌ها و فيلرهايش توانسته نظر بسياري از علاقمندان به چمن طبيعي را جذب ‏نمايد. ‏

فروش چمن مصنوعي در حدود بيست سال است كه در كشور ما انجام مي‌شود و بايد گفت كه بخش زيادي از اين زمان صرف اين شده كه مردم ما بتوانند با كمك شركت‌‌هاي فروشنده چمن مصنوعي با مزايا و معايب اين محصول آشنا شده و در نهايت به آن اعتماد كنند. امروزه در كشور ما فروش چمن مصنوعي در كاربري‌هاي ورزشي و تزييني و بخشي نيز در كاربري‌هاي ورزشي چند منظوره مدارس و ويلاها انجام مي‌شود.

 

اما آيا فروش چمن مصنوعي يك كار تخصصي است؟

فروش چمن مصنوعي ورزشي بله نياز به تخصص بيشتري نسبت به چمن مصنوعي تزئيني دارد. به همين دليل اغلب شركت‌هاي متخصص در حوزه پوشش‌هاي ورزشي هستند كه توان فروش و اجراي نوع ورزشي اين محصول را دارند. شركت‌هاي تخصصي فروش چمن مصنوعي علاوه بر ارايه انواع محصولات استاندارد روش‌هاي اجرا و خدمات پس از فروش را نيز به صورت استاندارد به عهده مي‌گيرند.

 

در بخش چمنزار اسپرت (بخش ورزشي چمنزار) چه مي‌گذرد؟

فروش چمن مصنوعي ورزشي در حدود ۵ سال است كه در شركت چمنزار به صورت تخصصي انجام مي‌شود. اين شركت در كارنامه كاري خود اجراي استاندارد انواع چمن مصنوعي ورزشي مخصوص زمين‌هاي فوتبال. فوتسال و تنيس را ثبت كرده است همچنين يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي ورزشي كشور كه زمين فوتبال مدرسه علي ابن موسي الرضا در شهرستان شهريار است توسط گروه ورزشي چمنزار به اجرا در آمده قابل توجه اين كه گروه چمنزار به علاقه مندان چمن مصنوعي ورزشي در كاربري مدارس و يا ويلاهاي شخصي چمن مصنوعي بدون نياز به سيليس و گرانول پيشنهاد مي‌دهد تا صاحبان اين كاربري‌ها بتوانند در بستري تمام سبز و با طراوت ورزش كنند. (سيليس و گرانول براي حجم دهي به الياف چمن مصنوعي فوتبالي استفاده مي‌شود.)

 

فروش چمن مصنوعي در فروشگاه اينترنتي چمنزار

اگر شما قصد خريد چمن مصنوعي را داريد اما نمي‌دانيد براي كاربري خود از چه نوع چمني بهره مند شويد مي‌توانيد به بخش نمونه كارهاي سايت چمنزار مراجعه كنيد. بعد از آشنايي بهتر با چمن در بخش فروش آنلاين چمن مصنوعي محصول مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد. فروش اينترنتي چمن مصنوعي در فروشگاه چمنزار با كلي اطلاعات محصول شروع شده تا همه چيز به نفع شما باشد. يعني يك چمن مصنوعي مطابق با سليقه‌تان انتخاب كنيد. (خريد چمن مصنوعي از يك فروشگاه معتبر)

  • چمن مصنوعي كه خريد مي‌كنيد مناسب براي كاربري‌تان باشد.
  • اين كه بدانيد عمر چمن مصنوعي كه انتخاب مي‌كنيد چند سال است و آيا شامل گارانتي در كاربري شما مي‌شود.
  • قيمت‌هاي انواع چمن مصنوعي را با هم مقايسه كنيد.
  • مشخصات انواع چمن مصنوعي را با هم تطبيق دهيد.

 

براي مطالعه ادامه متن به نمايندگي فروش چمن مصنوعي مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۹:۵۲ توسط:arg موضوع:

چمن مصنوعي در حياط

استفاده چمن مصنوعي در حياط يكي از كاربري هاي آن است؛ به كارگيري چمن مصنوعي در فضاي سبز ورودي آپارتمان يا منزل ‏مي‌تواند تغيير زيبا و چشم گيري را به وجود آورد.

با استفاده از پوششهاي سبز و بادوام چمنهاي مصنوعي كه در نسلهاي ‏جديد به طبيعي سازي و با نشاط تر جلوه دادن توجه ويژه‌اي شده؛ مي‌توان مناظر بكري را در محيط منزل و فضاي سبز ‏باغچه به وجود آورد. چمن‌هاي مصنوعي با همخواني كه در كنار گل ها و گياهان دارند مي‌توانند سرسبزي ماندگار را به ‏شما هديه دهند و فضاي حياطتان را زيباتر كند. ‏چمن هاي مصنوعي نسل جديد كه مورد تأييد كارشناسان فني چمنزار مي‌باشند مقاومت بالايي در مقابل اشعه‌هاي ‏مضر خورشيد دارند؛ و با وجود برخي استانداردها، مي‌توان اطمينان داشت كه دچار تغيير رنگ و پوسيدگي نخواهند شد.

چمن مصنوعي به طور كلي در چند بخش مختلف در فضاي حياط مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

1- در فضاي باغچه و بر روي بستر خاك

بسياري از مخاطبان گروه چمنزار با شنيدن اجراي چمن مصنوعي بر روي بستر خاك بسيار متعجب مي‌شوند. چراكه استنباط آن‌ها از چمن مصنوعي شيوه‌ي نصب موكتي بر روي بتون و يا آسفالت است، اما بايد به اين موضوع اشاره كرد كه نصب روي بستر خاك نه تنها امكان‌پذير است بلكه به عنوان اصولي‌ترين روش براي زيرسازي و نصب چمن مصنوعي شناخته مي‌شود. زماني كه چمن مصنوعي در حياط و به روي بستر خاك اجرا مي­‌شود شما هم‌زمان از ويژگي‌هاي ذيل بهره‌مند مي‌شويد:

الف) زهكشي (هدايت آب) بسيار مناسب كه هيچ تفاوتي با چمن طبيعي ندارد

ب) قابليت آبياري ساير گياهان بدون كوچك‌ترين اختلالي در روند آبياري

ج) افزايش طول عمر چمن مصنوعي

د) ضربه‌پذيري بيشتر چمن مصنوعي

ي) بدون نياز به عمليات تخريب در صورت تغيير كاربري

و) هزينه‌هاي پايين زيرسازي

البته فراموش نكنيم كه زيرسازي بر روي بستر خاك يك زيرسازي كاملاً تخصصي مي‌باشد كه بايد توسط متخصصين اين حوزه انجام شود.

2- مابين سنگ

كاربري بين سنگ جزو كاربري‌هاي پرطرفدار در ايران است. شما به راحتي مي‌توانيد با صرف هزينه‌هاي بسيار ناچيز تغييرات بسيار جذابي را در چمن مصنوعي فضاي حياط خود به وجود آوريد. زمان اجراي چمن مصنوعي بين سنگ به نكات ذيل توجه فرماييد:

الف) فاصله‌ي بين سنگ‌ها كمتر از 5 سانتي‌متر نباشد.

ب) عمقي كه قرار است چمن روي آن نصب شود بيشتر از 5/1 سانتي‌متر نباشد.

ج) ارتفاع الياف چمن مصنوعي بهتر است بالاي 2 سانتي‌متر باشد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي در حياط در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۴:۲۸ توسط:arg موضوع:

كاربرد چمن مصنوعي در دكوراسيون داخلي

چمن مصنوعي، اينجا، آنجا، همه جا!!

اينكه «آيا چمن مصنوعي، به درد فضاي داخلي ساختمان مي‌خورد؟» سوالي است كه در ذهن بسياري از دوست داران نوآوري و تغيير در طراحي به وجود مي‌آيد. در اين مطلب تلاش كرده‌ايم، نمونه‌هايي از انواع كاربرد چمن مصنوعي در فضاي داخلي را مرور كنيم، ببينيم كاربرد چمن مصنوعي در دكوراسيون داخلي چيست و ترجيح داديم از يكي از به ظاهر عجيب‌ترين انواع كاربرد چمن مصنوعي شروع كنيم: «چمن مصنوعي در بين مبلمان ويلاي شخصي»!!

 

چمن مصنوعي، تلطيف كننده محيط هاي اداري

تقريبا همه ما، فضاي بسيار رسمي، جدي و بعضا پرتنش اداري را تجربه كرده‌ايم؛ جايي كه كاركنان و ارباب رجوع آنها، در چارچوب ضوابطي معين، در ساعاتي معين، كاري معين را انجام مي‌دهند. چنين فضايي، مي‌تواند تا حد زيادي خشك و غيرمنعطف باشد. سوال اينجاست؛ آيا با اعمال تغييراتي اندك در دكوراسيون و عناصر تشكيل دهنده محيط، مي‌توان نشاط و طراوت را به چنين فضايي اضافه كرد؟ در بسياري موارد، قرار دادن چند گلدان گل طبيعي، تاثيري ملموس بر تلطيف فضاي كار برجا مي‌گذارد. اما در اينجا قصد داريم، يك پيشنهاد راه گشاي ديگر را به فهرست اقلام نشاط آور محيط، اضافه كنيم: «چمن مصنوعي ».

نصب چمن مصنوعي در نقاط مشخصي از محيط كار، تا حد بسيار زيادي در تلطيف فضاي كار تاثيرگذار است. كاربرد چمن مصنوعي مي‌تواند در اداره‌ها و محل‌هاي كار، فضاي آرامش بخشي را ايجاد كند. با افزودن ظاهري تازه و به روز به يك اتاق كنفرانس يا سالن انتظار مي‌توانيد تغييري اساسي در آنها ايجاد كنيد. همچنين به مراجعه كنندگان و كارمندان نشان دهيد كه چقدر به ظاهر محل كارتان اهميت مي دهيد. مسئله مهم اينجاست كه اگر چمن مصنوعي مي‌تواند فضايي بسيار رسمي و جدي مانند اداره را به فضايي بانشاط تبديل كند، آيا در ساير فضاهاي كار و زندگي نيز مي تواند تاثيرات مشابهي داشته باشد؟ پاسخ مثبت است.

مكان سنجي نصب چمن مصنوعي در فضاي داخلي، مهم است

چمن مصنوعي و «سبزي و نشاطي» كه در رنگ و طرح آن نهفته است، فضا را زيبا مي‌كند و در هر مكان و زماني مي‌تواند استفاده شود. در واقع، كاربرد چمن مصنوعي به روش‌هاي مختلف امكانپذير است، و اين مساله يكي از بزرگترين مزاياي اين محصول به شمار مي‌رود. كاربرد اين نوع چمن مصنوعي به حياط پشتي يا جلوي خانه شما محدود نمي‌شود و تقريبا در تمامي مكانهايي كه تصورش را مي‌كنيد كاربرد دارد. در صورتي كه موقعيت قرارگيري چمن مصنوعي را درست انتخاب كنيد، مي‌تواند فضايي متفاوت و با نشاط و بعضا فضايي لوكس و كاربردي پديد آورد.

 

كاربرد چمن مصنوعي در دكوراسيون درون خانه

وقتي به چمن مصنوعي فكر مي‌كنيد، احتمالا محيط يك پارك، زمين بازي يا استاديوم ورزشي به ذهن مباركتان خطور مي‌كند. اما بد نيست بدانيد، اين محصول فقط براي مناطق شهري ساخته نشده و چمن مصنوعي در خانه هم كاربرد دارد. اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه عاشق طبيعت و سرسبزي هستيد، اما آنقدر مشغله داريد كه براي اينكه در طبيعت باشيد، وقت نداريد، پس بايد اين مژده را بدهيم كه مي‌توانيد طبيعت كوچكي را در خانه نقلي خود خلق كنيد.

اگر در منزلتان اتاقي اضافه داريد كه مي‌توانيد دكوراسيون آن را كمي زنده‌تر كنيد، كاربرد چمن مصنوعي بهترين انتخاب است. ايده‌هاي خلاقانه با كاربرد اين محصول جان مي‌گيرند؛ از هماهنگ كردن ديوارها و زمين يك اتاق گرفته تا ايجاد اتاقي به رنگ سبز براي بازي و سرگرمي مي‌تواند نمونه‌هايي از طرح‌هاي خلاقانه به شمار آيد. ايجاد فضاهايي كه تمام اعضاي خانواده، از آقايان گرفته تا خانم‌ها و بچه‌ها، از حضور در آن لذت ببرند.

درحقيقت بايد بگوييم كه استفاده از چمن مصنوعي در خانه و مناطق مسكوني روز به روز در حال افزايش است. فكرش را بكنيد، بعد از يك روز سخت كاري، وقتي مي‌خواهيد از شلوغي و هياهوي شهر به خانه كوچك‌تان پناه ببريد؛ با طبيعت كوچكي كه در خانه خلق كرديد، تمام خستگي‌هاي آن روز به كلي از تن تان بيرون مي‌رود. فكر مي‌كنيد استفاده از چمن مصنوعي در خانه در چه فضاهايي امكان‌پذير است؟

چمن مصنوعي براي اتاق خواب

تا به حال فكر كرده‌ايد كه چمن مصنوعي در خانه را به فضاي اتاق خواب‌تان ببريد؟ اگر بدانيد كدام قسمت اتاق خواب‌تان را بايد با چمن مصنوعي فرش كنيد، مي‌توانيد اين اميد را به خودتان بدهيد كه يك اتاق خواب متفاوت و منحصر به فرد فراهم كرده‌ايد. فكر كنيد قبل از اينكه خواب سراغ چشمانتان بيايد، در حالي كه كنار تخت نشستيد، پاهايتان را روي چمن بگذاريد، چشمانتان را ببنديد و چمن را زير پاي خود احساس مي‌كنيد، انگار درست وسط طبيعت بكر نشسته‌ايد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي در دكوراسيون داخلي در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۵:۴۷ توسط:arg موضوع:

فرچه زني چمن مصنوعي

شانه بزن به مويش!

چمن مصنوعي به دليل داشتن مزايايي از جمله ماندگاري بالا، نگهداري آسان و كم هزينه و تطبيق پذيري با شرايط مختلف جوي، مورد استقبال قرار گرفته است. براي استفاده طولاني مدت از اين محصول بي نظير، نياز است تا به خوبي از آن مراقبت كنيد. يكي از مواردي كه ممكن است بعد از استفاده طولاني مدت از چمن مصنوعي با آن روبرو شويد، كوبيدگي و خوابيدگي تارها و الياف چمن مصنوعي است. اين اتفاق بر اثر تردد زياد يا قرار دادن اجسام سنگين بر روي سطح چمن مصنوعي رخ مي‌دهد. كوبيدگي در اينجا به معني آن است كه تارهاي چمن، ديگر مثل روز اول، به حالت عمودي نيستند و به اصطلاح كج و معوج شده‌اند.

حال سوال اين است كه آيا همه چمن‌هاي مصنوعي به اين مصيبت گرفتار مي‌شوند؟ پاسخ اين سوال نمي‌تواند بله يا خير باشد چراكه كوبيدگي چمن مصنوعي ارتباط مستقيمي با ميزان استفاده و شيوه نگهداري از آن دارد. ما در اين مطلب قصد داريم شيوه‌هايي پيش روي شما بگذاريم تا به كمك آنها تا آنجاكه مي‌توانيد اين اتفاق را به تعويق بياندازيد چراكه پيشگيري هميشه بهتر از درمان است. فرچه زني چمن مصنوعي از جمله موارد مهمي است كه به حفظ زيبايي و دوام آن كمك زيادي مي‌كند. اين كار نه تنها به حفظ حالت تارهاي چمن كمك مي‌كند، بلكه باعث مي‌شود تا آشغال‌هايي كه بين الياف چمن جا خوش كرده‌اند نيز از بين برود. شايد بد نباشد كه ابتدا به پاسخ اين پرسش بپردازيم كه چرا فرچه زني چمن مصنوعي مهم است؟

 

حفظ زيبايي

هنگامي كه فرچه زني در جهت موافق خواب الياف چمن انجام شود، باعث براق شدن سطح چمن و انعكاس نور مي‌شود. اما فعلا به دنبال براق كردن چمن مصنوعي نيستيم. بايد اين كار بر خلاف جهت تارها انجام شود تا تارها به صورت عمودي و صاف بايستند و ظاهري طبيعي تر و پرشكوه تر به سطح چمن دهند.

 

افزايش طول عمر و دوام

براي داشتن چمن مصنوعي زيبا و بادوام لازم است كه از آن به طور صحيح مراقبت و نگهداري كنيد. فرچه زني چمن مصنوعي، باعث مي‌شود تا آشغال‌هاي ريزي كه بين الياف چمن وجود دارد، كاملا پاك شوند. پاكيزه نگاه داشتن چمن از آلودگي‌ها و آشغال ها، يكي از مهمترين فاكتورهاي طول عمر چمن مصنوعي است. در عين حال فراموش نكنيد اگر اين كار را بيشتر از حد معمول انجام دهيد، نتيجه معكوس مي‌گيريد و به چمن آسيب مي‌رسانيد. به اين دليل كه فرچه زني بيش از حد به تارهاي چمن آسيب وارد مي‌كند و سطح چمن را زودتر از موعد صاف مي‌كند.

 

براي مطالعه ادامه متن به فرچه زني چمن مصنوعي در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۶:۱۷ توسط:arg موضوع:

چمن مصنوعي فوتبال در شرايط آب و هوايي مختلف

چمن مصنوعي در اقليم هاي مختلف

آيا شما كنجكاو هستيد كه چمن مصنوعي در زمستان و برف و يخ زدگي مي‌تواند آسيب ببيند؟! اين سؤال خيلي از مشتريان ما در مناطق سردسير است كه خوشبختانه بايد گفت در اين مورد نگراني كمي وجود دارد. به عنوان يك متخصص فروش چمن مصنوعي اجازه دهيد بيشتر در مورد چمن مصنوعي و زمستان توضيح دهم.

 

چمن مصنوعي مي‌تواند بر اثر يخ زدگي آسيب ببيند؟!

اگر الياف چمن مصنوعي يخ بزند بازي كردن روي آن ممكن است باعث آسيب زدن به الياف شود. به همين دليل پيشنهاد مي‌كنيم اجازه دهيد تا برف و يخ به آرامي آب شده و از روي سطح زمين محو شود. به ياد داشته باشيد كه الياف چمن مصنوعي انعطاف پذير و مقاوم هستند؛ اما شكست ناپذير نيستند و به مراقبت اصولي در سرما نياز دارند. وقتي برف مي‌آيد چمن مصنوعي به طور موقتي لغزنده مي‌شود. در اين هنگام بازي را متوقف كرده و پس از پايان بارش و قبل از يخ زدگي برف شروع به پارو كردن سطح زمين كنيد. براي اين كار از يك پاروي پلاستيكي پهن استفاده كنيد. پاروهاي فلزي به الياف آسيب مي‌زنند. همچنين پارو كردن چمن مصنوعي بهتر است در جهت خواب الياف انجام گيرد.

 

براي محافظت از چمن مصنوعي در مناطق سردسير چه كارهايي مي‌توان انجام داد؟

شما مي‌توانيد يك كاور ضدّ‌ آب به ابعاد زمين ورزشي تهيه كنيد و قبل از بارش آن را روي سطح زمين پهن نماييد. اين لايه در تابستان براي جلوگيري از تابش مستقيم آفتاب هم مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. استفاده از نمك براي آب كردن برف‌ها توصيه نمي‌شود؛ اما گاهي ممكن است يخ زدگي باعث بسته شدن حفره‌هاي خروج آب شود كه در اين شرايط استفاده از نمك به مقداري كم و در دفعات كم پيشنهاد مي‌شود. اين اطمينان را داشته باشيد كه از لحاظ فني تمامي چمن‌هاي مصنوعي كه از الياف استاندارد بافت مي‌شوند توانايي اين را دارند كه در برابر سرما و يخ زدگي دوام لازم را داشته باشند. در شناسنامه فني اين محصولات مقاومت سرمايشي تا °۳۰- سانتي گراد تأييد شده است.

آيا شما سوال ديگري در خصوص تأثير سرما بر روي چمن مصنوعي داريد؟ يك نظر در زير بنويسيد. ما دوست داريم به شما كمك كنيم.

اجراي چمن مصنوعي فوتبال در مناطق گرم سير

 

حقيقت اين است تا زماني كه الياف چمن مصنوعي از جنس پلاستيك پلي اتيلن هستند سطح زمين فوتبال در هنگام تابش گرم‌تر از فضاي پيرامون آن خواهد شد. در اين مسأله قطعا به چمن مصنوعي آسيبي نمي‌رسد زيرا الياف استاندارد مي‌توانند تا °۷۰ مقاومت گرمايشي داشته باشند. تنها موضوع مورد بحث سلامتي و ايمني بازيكنان بر روي سطح زمين فوتبال گرم شده توسط تابش نور خورشيد است.

 

حرارت

زمين‌هاي چمن مصنوعي داغ مي‌شوند. اين يك حقيقت است. ايجاد حرارت در زمين‌هاي فوتبال مي‌تواند براي بازيكنان ناراحت كننده باشد. تحقيقات نشان داده كه وقتي الياف چمن مصنوعي داغ مي‌شوند حرارت پاي بازيكنان بالا مي‌رود و اين حرارت ممكن است سر و سينه بازيكنان را كه دو نقطه حساس بدن هستند داغ كند كه اين موضوع جداً آسيب زننده است. پيشنهاد مي‌شود كه در مناطق گرم سير ساعت بازي كردن روي چمن مصنوعي در خنكاي زمان روز تنظيم شود. استفاده از يك كاور مخصوص و مقاوم در برابر تابش خورشيد مي‌تواند سطح چمن مصنوعي را براي استفاده در ساعات مناسب خنك نگه دارد. آب پاشي زمين توصيه مي‌شود؛ اما اين يك حقيقت است كه آب پاشي زمين فوتبال در فصل تابستان شامل هزينه بالايي در وقت و زمان خواهد شد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي در اقليم هاي مختلف در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۲۷ توسط:arg موضوع:

چمن مصنوعي تزئيني براي مدارس

چمن مصنوعي تزئيني براي مدارس

بدون شك بهترين پوشش براي حياط مدارس كه يكي از پر ترددترين مكان‌ها به حساب مي­‌آيد، چمن مصنوعي مي‌باشد. در واقع پوششي كه بتواند فاكتورهاي زيبايي، بهداشت، دوام، صرفه اقتصادي و مهم‌تر از همه امنيت دانش آموزان را تامين كند، چمن مصنوعي دومنظوره است. به جرات مي‌توان گفت كه گروه چمنزار با سابقه‌ي بالاي كارشناسان خود در زمينه انواع كفپوش‌هاي تخصصي چمن مصنوعي دومنظوره را بهترين گزينه براي مدارس و محيط‌هاي آموزشي مي‌داند.

چمن مصنوعي دومنظوره

علاوه بر دارا بودن تاييديه‌هاي بهداشتي و بهره‌گيري از آخرين تكنولوژي ساخت چمن مصنوعي، از دوام بالايي نيز برخوردارند. به عنوان يك دليل براي اين پيشنهاد مي‌توانيم به تاثير رنگ سبز بر يادگيري و روحيات انسان اشاره كنيم. علم روز روانشناسي اثبات كرده كه رنگ سبز كه نماد طبيعت و نشانگر امنيت و آرامش است و مي‌تواند باعث افزايش قابليت خواندن و يادگيري گردد. هم‌چنين تحقيقات انجام شده بر روي ساختار چشم انسان نشان مي‌دهد كه چشم‌ها مستقيما روي رنگ سبز با شبكيه متمركز مي‌شوند. اين باعث مي‌شود به ماهيچه‌هاي چشم كمتر فشار بيايد.

با توجه به همين نكات، باور چمنزار بر اين است كه وجود رنگ سبز در چمن مصنوعي تزئيني براي مدارس مي‌تواند تاثير بسزايي در سلامت جسم و روح دانش آموزان و در نتيجه بهبود روند آموزش فرزندانمان گردد.


برچسب: چمن مصنوعي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۸:۵۲ توسط:arg موضوع: