طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب .

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

چمن مصنوعي فوتبال در شرايط آب و هوايي مختلف

چمن مصنوعي در اقليم هاي مختلف

آيا شما كنجكاو هستيد كه چمن مصنوعي در زمستان و برف و يخ زدگي مي‌تواند آسيب ببيند؟! اين سؤال خيلي از مشتريان ما در مناطق سردسير است كه خوشبختانه بايد گفت در اين مورد نگراني كمي وجود دارد. به عنوان يك متخصص فروش چمن مصنوعي اجازه دهيد بيشتر در مورد چمن مصنوعي و زمستان توضيح دهم.

 

چمن مصنوعي مي‌تواند بر اثر يخ زدگي آسيب ببيند؟!

اگر الياف چمن مصنوعي يخ بزند بازي كردن روي آن ممكن است باعث آسيب زدن به الياف شود. به همين دليل پيشنهاد مي‌كنيم اجازه دهيد تا برف و يخ به آرامي آب شده و از روي سطح زمين محو شود. به ياد داشته باشيد كه الياف چمن مصنوعي انعطاف پذير و مقاوم هستند؛ اما شكست ناپذير نيستند و به مراقبت اصولي در سرما نياز دارند. وقتي برف مي‌آيد چمن مصنوعي به طور موقتي لغزنده مي‌شود. در اين هنگام بازي را متوقف كرده و پس از پايان بارش و قبل از يخ زدگي برف شروع به پارو كردن سطح زمين كنيد. براي اين كار از يك پاروي پلاستيكي پهن استفاده كنيد. پاروهاي فلزي به الياف آسيب مي‌زنند. همچنين پارو كردن چمن مصنوعي بهتر است در جهت خواب الياف انجام گيرد.

 

براي محافظت از چمن مصنوعي در مناطق سردسير چه كارهايي مي‌توان انجام داد؟

شما مي‌توانيد يك كاور ضدّ‌ آب به ابعاد زمين ورزشي تهيه كنيد و قبل از بارش آن را روي سطح زمين پهن نماييد. اين لايه در تابستان براي جلوگيري از تابش مستقيم آفتاب هم مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. استفاده از نمك براي آب كردن برف‌ها توصيه نمي‌شود؛ اما گاهي ممكن است يخ زدگي باعث بسته شدن حفره‌هاي خروج آب شود كه در اين شرايط استفاده از نمك به مقداري كم و در دفعات كم پيشنهاد مي‌شود. اين اطمينان را داشته باشيد كه از لحاظ فني تمامي چمن‌هاي مصنوعي كه از الياف استاندارد بافت مي‌شوند توانايي اين را دارند كه در برابر سرما و يخ زدگي دوام لازم را داشته باشند. در شناسنامه فني اين محصولات مقاومت سرمايشي تا °۳۰- سانتي گراد تأييد شده است.

آيا شما سوال ديگري در خصوص تأثير سرما بر روي چمن مصنوعي داريد؟ يك نظر در زير بنويسيد. ما دوست داريم به شما كمك كنيم.

اجراي چمن مصنوعي فوتبال در مناطق گرم سير

 

حقيقت اين است تا زماني كه الياف چمن مصنوعي از جنس پلاستيك پلي اتيلن هستند سطح زمين فوتبال در هنگام تابش گرم‌تر از فضاي پيرامون آن خواهد شد. در اين مسأله قطعا به چمن مصنوعي آسيبي نمي‌رسد زيرا الياف استاندارد مي‌توانند تا °۷۰ مقاومت گرمايشي داشته باشند. تنها موضوع مورد بحث سلامتي و ايمني بازيكنان بر روي سطح زمين فوتبال گرم شده توسط تابش نور خورشيد است.

 

حرارت

زمين‌هاي چمن مصنوعي داغ مي‌شوند. اين يك حقيقت است. ايجاد حرارت در زمين‌هاي فوتبال مي‌تواند براي بازيكنان ناراحت كننده باشد. تحقيقات نشان داده كه وقتي الياف چمن مصنوعي داغ مي‌شوند حرارت پاي بازيكنان بالا مي‌رود و اين حرارت ممكن است سر و سينه بازيكنان را كه دو نقطه حساس بدن هستند داغ كند كه اين موضوع جداً آسيب زننده است. پيشنهاد مي‌شود كه در مناطق گرم سير ساعت بازي كردن روي چمن مصنوعي در خنكاي زمان روز تنظيم شود. استفاده از يك كاور مخصوص و مقاوم در برابر تابش خورشيد مي‌تواند سطح چمن مصنوعي را براي استفاده در ساعات مناسب خنك نگه دارد. آب پاشي زمين توصيه مي‌شود؛ اما اين يك حقيقت است كه آب پاشي زمين فوتبال در فصل تابستان شامل هزينه بالايي در وقت و زمان خواهد شد.

 

براي مطالعه ادامه متن به چمن مصنوعي در اقليم هاي مختلف در سايت چمنزار مراجعه كنيد.


برچسب: چمن مصنوعي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۲۷ توسط:arg موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :